خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری اصفهان مطرح کرد؛

ماده 6 قانون کسب و کار پختگی لازم را ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۲۶۸

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری اصفهان گفت: ماده شش قانون کسب و کار در کمیسیون رونق و جهش تولید مصوب شده، در حالیکه باید در کمیسیون قضایی ارائه و پیگیری می شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان ، فرهاد طاهریون اصفهانی پیرامون قانون جدید کسب‌وکار اظهار داشت کارشناسی رسمی دادگستری، شغل محسوب نمی شود، بلکه یک حرفه مقدس است که به‌عنوان چشم و بازوی فنی و تخصصی قاضی فعالیت می کند کارشناس در اقامه حق نقش موثری دارد.

وی افزود: کانون کارشناسان بر اساس قانون مصوب سال 81 فعالیت می کند و یک نهاد مستقل غیر دولتی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی است و استقلال دارد.

طاهریون اصفهانی با اشاره به تصویب ماده 6 قانون کسب و کار برای کاهش تراز علمی وکلای کارآموز تصریح کرد: کلیت این طرح و موضوع آن خوب است که صدور مجوز کسب‌وکار را تسهیل کنیم. منتهی به نظر می رسد بررسی ها ی لازم نشده و پختگی ندارد، چراکه در کمیسیون رونق و جهش تولید مطرح شده است.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری اصفهان تاکید کرد: چنین طرحی باید در کمیسیون قضایی مجلس مطرح و پیگیری وبه شکل لایحه قضایی به مجلس ارائه می شد.

وی یادآور شد: صدور مجوز برای کسب‌وکار آغاز کار است نه ایجاد اشتغال. باید همه جوانب اشتغال و رفع موانع تولید در این حوزه در نظر گرفته می شد. مثل مشکل تأسیس دانشگاه های غیر دولتی و غیر انتفاعی که بدون نیاز سنجی برای رشته های مختلف، سبب شد با موج عظیمی از فارغ التحصیلان  لیسانسه و وفوق لیسانسه بیکار روبرو شویم. دانشگاه ها ایجاد انتظار کرده اند و فارغ التحصیلان حالا کار می خواهند.

طاهریون اصفهانی یاد آور شد: با حدود 3000 نفرکارشناس و 65 دفتر چنین مصوبه ای ایجاد انتظار مضاعف و درگیری برای کانون ها ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این قانون به هیچ وجه باعث اشتغال و کارآفرینی برای وکلا نیم شود، زیرا حدود 25 درصد کارشناسان مان پروانه شان را تمدید نکردند، چراکه پول تامین حق تمبر را نداشتند.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری اصفهان ابراز امیدواری کرد که شورای نگهبان به خواسته کانون های قضایی برای ممنوعیت تصویب نهایی ماده 6 قانون کسب و کار توجه کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز