خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بحران استانداری اصفهان هشدار داد:

مردم صرفه‌جویی نکنند؛ پاییز آب اصفهان جیره‌بندی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۲۷

برای خروج از بحران کم آبی مردم باید همکاری مناسبی در صرفه جویی مصرف آب داشته باشند.

ایلنا: مدیرکل بحران استانداری اصفهان گفت: به دلیل بحران کم آبی اصفهان در صورت عدم صرفه جویی در مصرف، احتمال جیره بندی آب در پاییز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه در حاضر حجم سد زاینده رود حدود ۸۰ درصد نسبت بلندمدت کاهش یافته است، اظهار داشت: با صرفه جویی ۲۰ درصدی مردم در مصرف آب، مجبور به جیره بندی نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اوضاع در کنترل است و برنامه ریزی‌هایی در این خصوص صورت گرفته است، افزود: متاسفانه استان اصفهان در منطقه خشک و نیمه خشک کشور قرار گرفته و خاصیت این مناطق وجود دوره‌های متعدد خشکسالی با بارندگی کم است.

مدیرکل بحران استانداری اصفهان با یادآوری اینکه امسال اصفهان وارد هفتمین سال خشکسالی شده است، بیان داشت: عدم بارش موثرباران و نبود ذخایر برفی مناسب در بالادست رودخانه، سبب کاهش منابع زیرزمینی آب و تاثیر آن بر ذخیره مخازن سد زاینده رود شده است.

وی با تاکید بر اینکه گرمای هوا در تابستان امسال سبب افزایش میزان تبخیر آب در استان اصفهان شد، تصریح کرد: در سال جاری نیز برای اجرای طرح‌های تامین آب و اصلاح شبکه‌های آبرسانی، ۵/۸ میلیارد تومان به آب و فاضلاب روستایی اختصاص یافت تا به طور اضطراری آبرسانی سیار به ۳۲۰ روستا اجرایی شود و در حال حاضر نیز این اعتبار برای اجرای شبکه‌های تامین آب و اصلاح بازسازی شبکه‌ها در اختیار همین بخش قرار گرفته است.

شیشه فروش به برپایی جلسه مدیریت خشکسالی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد آب موجود به گونه‌ای صحیح مدیریت شود همچنین اقداماتی برای بازسازی و اصلاح شبکه‌های فرسوده آب صورت گرفته و سال گذشته اعتبار مناسبی به آب و فاضلاب شهری و روستایی اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه در صورت صرفه جویی ۲۰ درصدی مردم در مصرف آب، مجبور به جیره بندی نخواهیم شد، تاکید کرد: به دنبال پیش بینی بارش‌ها در اواخر آبان امسال، به احتمال زیاد بحران تا حدودی برطرف می‌شود.

مدیرکل بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: در ستاد خشکسالی قرار شده در حال حاضر آب موجود مدیریت شود همچنین برای جلوگیری از هدررفت آب در بخش‌های مختلف توصیه‌هایی به شهرداری در خصوص آبیاری فضای سبز و کاشت گیاهانی با مصرف کم آب شده است.

وی ادامه داد: در دستورالعملی صنایع نیز مجبور به صرفه جویی در مصرف آب و باز چرخانی آب و استفاده از روش‌های مدرن در استفاده از پساب آب صنعت هستند.

شیشه فروش تصریح کرد: با وجود سردی هوا و قرار گرفتن در فصل پاییز به دلیل تداوم خشکسالی و کاهش ذخایر زیرزمینی صرفه جویی آب ضرورت دارد و مردم باید همکاری لازم را داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز