خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل خیرین مدرسه ساز کاشان مطرح کرد؛

پیوند هنر و علم با راه اندازی هنرستان هنر در کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۵۰۱

مدیر عامل خیرین مدرسه ساز کاشان از راه اندازی هنرستان هنر در کاشان خبر داد و گفت: این مجتمع جامع آموزشی توسط معماران سنتی و مهندسان عمران در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، محمد کتابچی با بیان اینکه ساخت هنرستان هنر با کمک مالی پروفسور علی زیلوچیان و در خانه پدری وی ساخته می شود گفت: این مجموعه آموزشی با عنوان هنر و گردشگری با اعتبار یک هزار میلیارد ریال طی دو سال آینده احداث، تجهیز و افتتاح خواهد شد.

وی افزود: با توجه به فضای داخلی خانه که برگرفته از معماری سنتی و قدیمی کاشان است؛ خیر گرامی تصمیم گرفت بدون هیچ تغییر و  تخریبی در ساختمان، برای توسعه هنرستان زمینی به متراژ یک هزار و ۶۰۰ متر در مجاورت منزل پدری خریداری و جهت مناسب سازی کلاس ها به این بنا اضافه کند.

مدیر عامل خیرین مدرسه ساز کاشان خواستار همکاری اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت صدور مجوز رشته های سینما، تئاتر، پویا نمایی، صنایع دستی و فرش را خواستار شد.

وی تاکید کرد: دوخت لباس های محلی و سنتی، راهنمای گردشگری، هتلداری، ترمه دوزی، تراش سنگ های قدیمی، سفال گری، کاشی کاری، مرمت آثار باستانی، عکاسی، طراحی و نقاشی، خاتم دوزی و زیلو بافی برخی دیگر از رشته های مورد آموزش  هنرستان هنر است.

کتابچی راه اندازی هنرستان هنر در کاشان را زمینه ساز پیوند هنر و علم برشمرد و تصریح کرد: راه اندازی هنرستان هنر در شهرستان می تواند هویت تاریخی و فرهنگی کاشان در قالب هنر بیش از پیش برای تمام دنیا به نمایش گذارد.

وی یادآور شد: مهمترین شاخصه هنری کاشان سبقه طولانی هنرمندان آن در رشته های فرش و پارچه بافی  است که از قدیم مورد توجه گردشگران و هنردوستان بزرگ دنیا بوده است.

مدیرعامل خیرین مدرسه ساز کاشان احداث مدارس مدرن برای آموزش و استعداد یابی نوجوانان با هدف جلوگیری از فراموشی هنرهای سنتی و دستی کاشا  مهم برشمرد و  گفت: حضور و مساعدت خیرین نیک اندیش کاشانی از جمله پروفسور علی زیلوچیان برای ساخت و توسعه مراکز آموزشی و تربیتی همیشه سرآمد کشور بوده و آموزش و پرورش می تواند از فضای خاص این هنرستان که تلفیقی از معماری سنتی و اصیل کاشان است، جهت تربیت علاقمندان به هنر استفاده کند.

وی ادامه داد: این مجتمع جامع آموزشی توسط معماران سنتی و مهندسان عمران در حال ساخت است.

 

انتهای پیام/
سعید غلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز