خبرگزاری کار ایران

استانداراصفهان تاکید کرد:

ضرورت بازبینی قوانین شهری برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۸۴

مسئولان باید باورداشته باشند که سرمایه‌گذاران نبض اقتصاد کشورهستند و ضروری است که برای حمایت ازآنها قوانین زمان برو کاغذ بازی‌‌های اداری را کاهش دهند تا سهولت لازم برای پیگیری کارهای اداری سرمایه‌گذاران ایجاد شود.

ایلنا: استاندار اصفهان گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در استان از فضای امنیتی و سیاسی مناسب برخوردار نیستد و ضروری است که این فضا برای آن‌ها ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته برنامه‌ریزی‌های کلان سرمایه‌گذاری‌های کشوردر شهرهای اصفهان، مشهد، شیراز و تهران صورت گرفته است، افزود: متاسفانه شهر اصفهان به لحاظ جذب سرمایه‌های کلان کشور موفق نبوده و بیشتر سرمایه‌ها در شهرهای شیراز و تهران هزینه شده است.

وی ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری را ضروری دانست و ادامه داد: در حال حاضر تمام بحث‌هایی که در خصوص جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی دنبال می‌شود، فقط در حد حرف و در فضای مجازی بوده است و این در حالی است که باید کاملا ملموس و واقع‌گرایانه به این موضوع توجه شود.

استاندار اصفهان با اشاره به ایجاد فضای مناسب امنیتی و سیاسی برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در اصفهان، افزود: بخشی از امنیت شهری در اصفهان به واسطه قوانینی است که در جلسات شورای اسلامی تصویب می‌شود و در این راستا اعضای این شورا باید تمام تلاش خود را در تصویب قوانین مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران به کار گیرند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر سرمایه‌گذاران اصفهانی در شیراز و اصفهان سرمایه‌گذاری می‌کنند و مسئولان نباید اجازه دهند این سرمایه‌ها از استان خارج شود.

وی تغییر قوانین و ضوابط فعلی حاکم بر امنیت فضای اقتصادی استان نیز باید مورد بازبینی قرار گیرد، اظهار داشت: این در حالی است که در آخرین آمار به دست آمده این استان به لحاظ جذب سرمایه‌گذاری در دو رتبه آخر استان‌های کشور قرار دارد.

استاندار اصفهان با اشاره به آمادگی شهرداری اصفهان برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی گفت: شورای اسلامی شهر اصفهان باید در این زمینه همکاری لازم را با این ارگان داشته باشد.

وی در خصوص حل مشکل ترافیک شهر اصفهان نیز اظهار داشت: تمام تلاش خود را در راستای حل معضلات ترافیکی به کار خواهم بست و اعلام آمادگی می‌کنم که تمام بوروکراسی حل مشکلات ترافیکی شهر اصفهان را مرتفع کنم.

زرگر‌پور؛ زمانبندی مناسب برای انجام فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر را ضروری دانست و افزود: به منظور زیبا سازی شهر اصفهان ضروری است که قوانینی برای انجام فعالیت‌های عمرانی انجام شود تا این فعالیت‌ها به زیبایی شهر صدمه نزنند.

وی در ادامه به بازدید خود از طرح‌های نیمه تمام شهر اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک خبرهای خوبی در خصوص مترو و نقش جهان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در خصوص مشکلات اصلی شهر اصفهان مانند خط دو و سه مترو، رینگ چهارم ترافیکی و مشکلات ناشی از خشکسالی رودخانه زاینده‌رود جلسات خصوصی با اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز