خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

کارآفرینان ورزشی اصفهان اسیر تعطیلات مکرر ستاد ملی کرونای استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۸۲۳

دبیر کانون کارآفرینان اصفهان گفت: جامعه کارآفرین در حوزه ورزش به دلیل تعطیلی‌های مکرر از کسب درآمد در این شرایط بد اقتصادی بازمانده‌اند.

فرهاد رحیمی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: شرایط اقتصادی کشور به‌گونه‌ای است که هر روز سبد خانوار کوچک و کوچک‌تر می‌شود و فضای کسب‌وکار نیز تنگ‌تر شده است.

وی ادامه داد: بخشی از کارآفرینان در حوزه ورزش فعالیت می‌کنند که به خاطر تعطیلات مکرر از سوی ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا، کسب‌وکارشان آسیب‌دیده است و کسی هم پاسخگوی شان نیست.

دبیر کانون کارآفرینان اصفهان با اشاره به نبود نماینده جامعه ورزش در ستاد استانی مبارزه با کرونا تأکید کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا، ستاد استانی برحسب دستور ستاد ملی مبارزه با این ویروس دستور به تعطیلی مشاغل درجه‌دو، سه و  چهار می‌دهد، بدون اینکه به این مسئله فکر کنند هزینه‌های جاری افراد شاغل در این مشاغل را چه کسی باید تأمین کند؟ این افراد باید چگونه کسب درآمد کنند؟ تکلیف خانواده آن‌ها چیست؟

وی خاطرنشان کرد: باشگاه‌های زیادی هستند که محل استیجاری دارند و صاحب‌ملک بدون در نظر گرفتن تعطیلات اجباری، سر ماه اجاره‌شان را طلب می‌کند. کارآفرین حوزه ورزش چگونه باید اجاره‌بها را پرداخت کند، وقتی به مدت طولانی مجبور به تعطیلی بوده است؟ این افراد خانواده ندارند، نیاز خوردوخوراک ندارند؟ هزینه جاری ندارند؟

رحیمی با اشاره به مکان‌های استیجاری شهرداری که تحت اجاره کارآفرینان حوزه ورزش است افزود: شهرداری سر ماه اجاره‌اش را طلب می‌کند، درحالی‌که می‌داند باشگاه‌های ورزشی به دلیل دستور ستاد استانی مبارزه با کرونا مجبور به توقف فعالیت بوده‌اند و درآمدی نداشته‌اند. وقتی اعتراض می‌کنیم، می‌گویند اجاره را پرداخت کنید و اگر مشمول صنوف ستاد کرونا شدید، اجاره باز پس داده می‌شود. این انصاف نیست و تأمین اجاره بدون درآمد کار دشوار و غیرمنطقی است.

دبیر کانون کارآفرینان اصفهان گفت: عدم فعالیت و شرایط اقتصادی بد، جدای از مشکلات مالی، سبب افزایش مشکلات روحی و روانی در بین خانواده‌هایی است که سرپرست خانواده در مشاغل درجه‌دو تا چهار مشغول به فعالیت‌ند، می‌شود. به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود بعد از بهبود شرایط با حجم وسیعی از شهروندان با مشکلات روحی و روانی روبرو باشیم.

رحیمی که مدیریت باشگاه ورزشی رویال آرنا نیز بر عهده دارد تأکید کرد: مدیریت ورزشکاران در فضای ورزشی کار دشواری نیست و می‌توان با اعمال پروتکل‌های بهداشتی در باشگاه مراقب ورزشکاران بود و از سوی دیگر مانع رخوت و ایجاد مشکلات روحی و روانی ناشی از محدودیت‌های کرونایی در زندگی اجتماعی‌شان شد.

وی از مسئولان ستاد استانی کرونا درخواست کرد تا با در نظر گرفتن مشکلات اقتصادی جامعه، در اعمال تعطیلی‌های مکرر برای اماکن ورزشی تجدیدنظر کرده و مانع بیکاری و عدم درآمدزایی کارآفرینان حوزه ورزش شوند.

دبیرکانون کارآفرینان اصفهان گفت: هجده ماه است با شرایط بحرانی اقتصادی و کرونایی روبرو هستیم، در حالی که از سوی دولت، بانک ها و شهرداری حمایت نشدیم و همه شان سر وقت به دنبال مالیات، اقساط و اجاره بهای خود بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز