خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار اصفهان:

پایگاه امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۰۵

رسول زرگرپور گفت: مدیریت بحران استان اصفهان به عنوان معین پایتخت، باید افق دید ملی و فرا استانی داشته باشد.

ایلنا: با حضور استاندار اصفهان در شرکت صنایع هواپیماسازی ایران(هسا)، در شهرستان شاهین شهر، پایگاه امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر استان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از اصفهان، استاندار اصفهان شرکت صنایع هواپیماسازی ایران(هسا) را به لحاظ وجود دانش لازم و تنوع تولیدات در عرصه‌های نظامی و غیر نظامی از افتخارات کشور جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

رسول زرگرپور در این مراسم با بیان اینکه استان اصفهان، معین استان تهران در حوادثغیر مترقبه است، افزود: دست اندرکاران مدیریت بحران باید در زمینه پیشگیری و مقابله، افق دید فرا استانی و کشوری داشته باشند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت بحران استان اصفهان بسیار شاخص است، افزود: استان اصفهان باید با برخورداری از امکانات و تجهیزات لازم بیشتر از ظرفیت خودش، آمادگی در مقابله با بحران را داشته باشد.

وی ضمن گرامیداشت هفتهٔ ایمنی در برابر زلزله و بلاهای طبیعی، یادآور شد: ایران یکی از ۱۰ کشور بلاخیز دنیا محسوب می‌شود.

زرگرپور با اشاره به اینکه ایران بر روی دوکمربند خشکسالی و زلزله قرار گرفته است، اظهار داشت: بسیاری از شهرهای ایران بر روی کمربند زلزله قرار دارد و همچنین کمربند خشکی سطح قابل توجهی از استان اصفهان را در بر می‌گیرد.

زرگرپور با بیان اینکه استان اصفهان وارد هفتمین سال خشکسالی خود شده است، تصریح کرد: میزان بارش در استان کمتر از ۲۵۰ میلیم‌تر می‌باشد که این مقدار در دنیا به ۷۵۰ میلیم‌تر می‌رسد و این درحالی است که میزان تبخیر در استان ۳ برابر دنیا است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه طبق فرمودهٔ مقام معظم رهبری مدیریت بحران باید زیر نظر بالا‌ترین دستگاه اجرایی باشد، از پیشگیری به عنوان اولویت اول در مدیریت بحران یاد کرد.

وی ضمن تشکر از همهٔ دست اندرکاران مدیریت بحران استان، خاطر نشان کرد: مدیریت بحران وظیفهٔ بسیار سنگینی را بر عهده دارد و فعالان در این بخش از ایثارگران و جهادگران به شمار می‌آیند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز