خبرگزاری کار ایران

مدیر صندوق کارآفرینی امید اصفهان خبر داد؛

پرداخت ۱۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات جهت توسعه روستایی/ دغدغه صندوق اشتغال روستایی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۴۱۲

مدیر صندوق کارآفرینی امید اصفهان گفت: باوجود اعتبار محدود، موفق به پرداخت نزذیک به دوهزار فقره تسهیلات جهت کارآفرینی و اشتغالزایی در مناطق روستایی شدیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سید هادی طاهری در نشست خبری با اصحاب رسانه در بعداز ظهر امروز(سه شنبه ۱۹ مرداد) اظهار داشت: امسال، سالم ترین نوع گزارش مالی برای صندوق های بانکی را ارائه کردیم که در نوع خودش کم نظیر بود.

وی با بیان اینکه همراهی رسانه ها سبب دلگرمی صندوق کارآفرینی امید است ادامه داد: با وجود اینکه تازه به استان اصفهان منتقل شدم باید بگویم همکارانم در این صندوق  برای ارائه خدمات و تسهیلات در این استان زحمات زیادی کشیده اند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید اصفهان تصریح کرد: تسهیلات قرض الحسنه جهت راه اندازی کار برای نیازمندان است و به نسبت سایر بانک ها که بودجه کم تری در اختیارمان بوده، اما در توسعه کسب و کار روستایی همیشه حضور داشتیم و کمترین انحراف در بحث پرداخت تسهیلات مربوط به این صندوق است.

وی تاکید کرد: نیت اولیه ما اشتغال بوده و از سال نود و هشت تاکنون،۱۹۷۴ فقره تسهیلات با اعتبار۱۲۰ میلیارد تومان در استان اصفهان پرداخت کرده ایم و عملکرد منفی نداشتیم.

طاهری اضافه کرد: اعتبار ما از صندوق توسعه ملی تامین می شود و از سال ۹۸پرداخت تسهیلات کارافرینی امید شروع شد.

وی اظهار داشت: در این سه سال تسهیلات ارائه شده دقیقا به جامعه هدفی پرداخت شده که پول را هدر نداده و واقعا اشتغال زایی کرده اند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید اصفهان با اشاره به سهم این صندوق در پروژه های کارافرینی گفت: خیلی از طرح ها با حمایت ۸۰ درصدی ما انجام شده و تنفس در باز پرداخت تسهیلات بستگی به طرح و مشاغل دارد. مانند دامپروری که یک سال، فرش و زنبور داری فصلی و بین سه تا ۶ ماه استراحت دارد.

طاهری با اشاره به ویروس کرونا اضافه کرد: با شیوع کرونا مشاغلی مانند بومگردی و گردشگری به مشکل خوردن و به همه این طرح ها یک امهال چندماهه برای بازپرداخت دادیم.

وی ادامه داد: صندوق روش های مختلفی برای اشتغال دارد و ما به تنهایی مسوولیت اشتغالزایی با پرداخت تسهیلات نداریم؛ وزارت خانه هایی مانند ارشاد، کار و ورزش وجوانان نیز دغدغه اشتغال دارند و در زمان ارائه تسهیلات صندوق کارآفرینی امید نیز بر اعتبار تسهیلات آنها اضافه می کند.

طاهری یادآور شد: صندوق ها، روش های مختلف تامین منابع دارند و صندوق اصفهان۲۲۶ درصد رشد منابع داشته است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید ‪اصفهان افزود: با توافق صورت گرفته، در حوزه فرهنگی به موسسات آموزشی مانند آموزشگاه های موسیقی و فیلم سازی و غیره از طریق صندوق هنرمندان تسهیلات می دهیم..

طاهری ادامه داد: ‌‪دغدغه ما ایجاد شغل با ارائه تسهیلات است؛ نگران پول پرداخت شده در غالب تسهیلات هستیم، ولی بیشتر به دنبال اشتغالیم و درصددیم تسهیلاتی که پرداخت می کنیم حتما منجر به اشتغال زایی و توسعه روستایی شود..

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز