خبرگزاری کار ایران

در ۱۵مهر ماه سال جاری:

قنات‌دار نمونه کشور دار فانی را وداع گفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۳۰

تنها قنات دار نمونه کشور که در شهر میمه اصفهان زندگی می‌کرد با بیش از ۸۰ سال تجربه کاری در زمینه قنات، دعوت حق را لبیک گفته و چهره در نقاب خاک کشید.

ایلنا: تنها قنات دار نمونه کشور که در شهر میمه اصفهان زندگی می‌کرد با بیش از ۸۰ سال تجربه کاری در زمینه قنات، دعوت حق را لبیک گفته و چهره در نقاب خاک کشید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، عضو شورای کشاورزی میمه اظهار داشت: عیسی خان گرانمایه که قنات دارنمونه کشوری در سال ۱۳۸۷ بود از نوجوانی تاکنون در امر لایروبی قنوات بخش میمه فعال بوده و همواره با آمادگی کامل تمام تجربیات خود را به جوانان منتقل می‌کرد. مرحوم گرانمایه قنات را با فرهنگ و تمدن کشور ما آمیخته دانسته و همواره از آن به عنوان نمادی از هویت فرهنگی کشور یاد می‌کرد.

محسن فخریان ادامه داد: عیسی خان گرانمایه در مراسم بزرگداشت برگزیدگان کشاورزی که هر ساله صورت می‌گیرد، در بین تعداد ۸۶ کشاورز نمونه منتخب در ۶۱ رشته مصوب ملی، به نمایندگی شورای کشاورزی می‌مه با عملکرد بسیار مثبت در زمینه قنات و استحصال ۱۱۰لیتر آب در ثانیه در رشته امور منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان تنها «قنات دار نمونه کشور در سال ۱۳۸۷ از «شهر میمه»، موفق به دریافت تندیس، لوح افتخار و تقدیرنامه از وزیر محترم جهاد کشاورزی شد.

مرحوم گرانمایه در سال ۱۳۰۲ در شهر میمه اصفهان چشم به جهان گشود و در نیمه مهرماه سال جاری دعوت حق را لبیک گفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز