خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد:

توسعه اقتصاد اصفهان با مزرعه رمزارز/پول دیجیتالی راهی برای غلبه بر تحریم های بانکی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۵۲۷

با وجود تحریم‌های فلج کننده یکی از راه‌های رونق کارآفرینی، بازارکار و کسب درآمد، حرکت به سمت تبادلات اقتصادی با رمز ارز ها است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، این روزها بخشی از دنیای کارآفرینی در فضای استارتاپی و مجازی درجریان است. فضایی متفاوت از اتاق و دفتر و پرسنل اداری  با این حال این شیوه نوین کسب و کار مانند بازار سنتی به کسب درآمد ختم می شود.

در این بین آنچه به تازگی مورد توجه کارآفرینان اصفهانی قرار گرفته، رفتن به سمت مبادلات اقتصادی با استفاده از رمزارز ها است. در جلسه کارآفرینان اصفهان با آرش اخوان مدیرکل فنی و حرفه ای استان اصفهان بحث مشکلات اقتصادی مطرح و پیشنهاد شد تا رمزارزها به عنوان یک واحد پولی معتبر مورد استفاده کارآفرینان قرار بگیرد.

میثم شکری ساز یکی از کارآفرینان حاضر در آن جلسه مطرح کرد که در دنیای امروز که بلاک چین‌ها مورد توجه قرار گرفته و به عنوان یک ارزدیجیتالی مطرح هستند، باید به سمت تبادل اقتصادی با رمز ارزها برویم.

به گفته وی این شیوه به کارآفرینان کمک می کند تا در شرایط تحریم که مراوده با بانک های جهانی محدود و بعضا غیر ممکن است، به حق و حقوق خود برسند. از سوی دیگر دنیا در حال تبادل اقتصادی با این شیوه است و ما نباید از این بازار دور بمانیم.

توسعه حوزه خدمات با رمزارزها

دبیرکانون کارآفرینان اصفهان نیز باور دارد که رمز ارزها می تواند شرایط اقتصادی بهتری را برای کارآفرینان و حوزه کسب و کار به ارمغان بیاورند. فرهاد رحیمی به ایلنا گفت: کرونا سبب شد حوزه خدمات به شدت توسعه پیدا کند و کارآفرینی در این حوزه نیز رشد چشمگیری داشت؛ برخی از خدمات ارائه شده فراتر از مرز ها بود که به دلیل تحریم ها دریافت هزینه به شیوه مرسوم غیر ممکن بود.

وی اضافه کرد: رمزارزها گزینه خوبی برای جایگزینی شیوه سنتی و انتقال پول هستند و نباید به سادگی از کنارآن گذشت.

خرید و فروش با رمزارز

نزدیک به یک دهه است که رمزارزها کم سرو صدا در بازار کشور حضور پیدا کردند و توانستند در شرایط بحرانی و رفع نیاز از بازار خارجی، به عنوان یک واحد پولی قابل قبول، مشتریان ایرانی را حمایت کنند. محمد چهل و یک ساله از جمله کارآفرینان اصفهانی است که با کمک بیتکوین توانسته از کانادا هاست (سرویس میزبانی وب یا هاست (Host) فضایی است که اطلاعات سایت شما برروی آن قرار می گیرد. )بخرد و با کمترین دردسر این خرید را انجام داده است.

مشکلات استخراج رمزارز

اما چندی است که افکار عمومی نسبت به شیوه استخراج رمزارز و مصرف برق فراوان برای رسیدن به این پول دیجیتالی واکنش نشان داده و قطعی های مکرر برق نیز مزید برعلت شده تا عده‌ای از مردم از این پول الکترونیکی خوش‌شان نیاید. البته بخشی از شهروندان نیز به سمت تهیه چنین پولی رفتند و هر روز اخبار زیادی مبنی بر کشف مزرعه‌‌های غیر قانونی رمزارز، کشف چند دستگاه ماینر تولیدکننده رمز ارز در فلان خانه و محله و غیره را می شنویم. با این حال تب این پول کمتر شناخته شده بالاست و معاونت اقتصادی استانداری اصفهان نیز با رایزنی های فراوان مجوز احداث یک مزرعه رمز ارز در نزدیکی شهرستان فریدونشهر را صادر کرده است.

توسعه اقتصاد اصفهان با مزرعه رمزارز

به گفته سید حسن قاضی عسگر با توجه به شرایط اقتصادی کشور و استان و تحریم‌های فلج کننده، مزرعه رمزارز می تواند درآمد خوبی برای مردم فریدونشهر و نیز استان اصفهان به ارمغان آورد.

وی معتقد است: رمزارزها، ارزآوری خوبی دارند و می توانند پشتوانه محکمی برای توسعه اقتصاد استان اصفهان باشند.

باوجود بوروکراسی های فراوان کلنگ افتتاح اولین مزرعه رمز ارز استان در اردیبهشت ماه به زمین زده شد تا با هماهنگی با شرکت برق استان اصفهان در زمره استان‌های پیشرو در تولید رمزارز قرار بگیرد. قرار نیست هیچ برقی به خاطر این مزرعه قطع شود و پیش بینی شده در اوج بار مصرف مزرعه از حالت تولید غیر فعال شود. با این حال چالش های چنین  طرحی در زمان بهره برداری و فعالیت آن مشخص خواهد شد. اما آنچه مهم است فرصت تبادل اقتصادی با دنیا به واسطه رمز ارزها است.

گزارش: سمیه مسرور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز