خبرگزاری کار ایران

دبیرکانون کارآفرینان اصفهان مطرح کرد:

حوزه خدمات در کشور مغفول مانده/ کرونا سبب بروز بیشتر حوزه خدمات شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۴۰۲

دبیرکانون کارآفرینی اصفهان گفت: حوزه خدمات در کشور ما نوزاد تازه متولد شده ای است که کمتر کسی به آن توجه کرده، درحالیکه این بخش می تواند در اشتغال زایی و تولید ناخالص ملی تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، فرهاد رحیمی در جلسه کارآفرینان با آرش اخوان مدیرکل فنی و حرفه ای استان اصفهان که به مناسبت هفته مهارت برگزار شد، اظهار داشت: آموزش در کسب و کار بسیار تاثیر دارد، در حالی که در جامعه و کشور خیلی آموزش مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه ما خلأ آموزش در کسب و کار داریم، ادامه داد: سازمان فنی و حرفه ای با توجه به ظرفیت های بسیار زیاد، در ترویج و توسعه آموزش نقش موثری دارد و می تواند با تعامل با جامعه و بخش خصوصی و تشکل های صنفی این خلأ را پر کند.

دبیرکانون کارآفرینی استان اصفهان با اشاره به دیدگاه های اقتصادی تصریح کرد: برخی از این دیدگاه ها بعضا برند آموزشی را خراب می کنند و لازم است در کسب و کار‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط نیاز سنجی صورت بگیر تا آموزش سبب برند سازی و رشد اقتصادی شود.

وی با بیان اینکه در دنیا خدمت بر اساس نیاز تعریف می شود گفت: این فرایند در کشور ما معکوس است؛ اول خدمت تعریف می شود و بعد می گویند بر اساس خدمت تعریف شده نیاز تان را برطرف کنید.

رحیمی تاکید کرد: معتقدیم فنی و حرفه ای مامور تعریف این خدمات بر اساس نیاز است؛ نیاز سنجی از بنگاه های اقتصادی و کسب و کار و تعریف خدمت متناسب با نیازهای احصا شده فرایند اثربخش تری است که فنی و حرفه ای باید دنبال کند.

دبیرکانون کارآفرینی استان اصفهان اضافه کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور و اصفهان، عدم تشخیص واقعیت ها و مواجه درست با آن و برنامه ریزی برای رفع مشکلات بر اساس واقعیت ها است؛ نوع رویکرد ما باید بسته به واقعیت ها متفاوت باشد، درحالی‌که چنین نیست.

وی با اشاره به سیر تکوینی در روند اقتصاد از کشاورزی به صنعت گفت: بعد از صنعت، توجه به سمت خدمات رفت و در حال حاضر ببش از۸۰ درصد تولید ناخالص ملی آمریکا در  حوزه خدمات است.

رحیمی تاکید کرد: باید روی خدمات بیشتر کار شود، چراکه در بحث خدمات خیلی ضعف داریم و مانند نوزاد تازه متولد شده ای است که که کمتر کسی به آن توجه کرده است. ما از فرصت های حوزه خدمات غافل بودیم و کرونا سبب بروز بیشتر حوزه خدمات این حوزه در کشور شد و نشان داد در این حوزه بسیار ضعیف عمل کرده ایم و هیچ برنامه مدونی نداریم.

دبیر کانون کار آفرینان استان اصفهان ادامه داد: خود بخش خصوصی با شیوع کرونا در حوزه خدمات کار کرد و تا این جا دولت نقشی نداشته است. ما نیز باید در این حوزه، خدماتی متناسب با نیاز جامعه تعریف کنیم و به سمت اشتغال زایی و کسب درآمد برویم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز