خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان در آستانه برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک تاکید کرد:

حضور فیلم‌های بلند در جشنواره امسال رشد ۶ درصدی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۸۵

بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان که از ۱۵ تا ۱۹ مهرماه سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود به ۱۰۰ مدرسه در مناطق محروم کارناوال‌های شادی اعزام می‌شود تا کودکان این مناطق نیز از ظرفیت‌های این جشنواره بهره‌مند شوند.

ایلنا: شهردار اصفهان با اشاره به اینکه کارناوال‌های شادی بیشتر در مناطق ۱۴ و ۱۵ که از نقاط محروم هستند حضور می‌باند اظهار داشت: بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به مدت ۴ روزو با دفاع از حقوق کودکان در جنگ در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سید مرتضی سقاییان‌نژاد، راه اندازی قطار شادی و اجرای چهار برنامه با حضور عمو پوررنگ در ورزشگاه ۲۵ آبان را از برنامه‌های جانبی بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان برشمرد و افزود: امید است این جشنواره علاوه بر تکریم کودکان و نوجوانان منظر شهری اصفهان را در عرصه بین المللی در معرض دید عموم قرار دهد لذا لازم است از تمام ظرفیت‌های موجود بهره برد.

وی با بیان اینکه ۵۰ فیلم نامه توسط فیلمسازان اصفهانی تهیه و عرضه شده که از این تعداد ۱۲ فیلم نامه انتخاب شده است تصریح کرد: ۱۷ فیلم بلند به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که نسبت به سال گذشته رشد ۶ درصدی داشته است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ۱۰۷ اثر به دبیرخانه بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان ارسال شده که ۷۵ اثر از این تعداد برگزیده شده است بیان داشت: ۷۰ فیلم مستند کوتاه و انیمشن در طی برگزاری این جشنواره در تمام سینماهای شهر اکران می‌شود.

وی به داوران بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اشاره و بیان کرد: از بین ۴۵۰ نفر کودک و نوجوان به صورت نمادین ۷۵ نفر به عنوان داور این جشنواره انتخاب شدند که ۶ نفر از این تعداد از بچه‌های بهزیستی هستند. همچنین ۲۷ نوجوان به عنوان خبرنگار این جشنواره انتخاب شده‌اند.

دکتر سقاییان‌نژاد با بیان اینکه مطلب که در این جشنواره از ۴ نفر از شخصیت‌های هنری بزرگ تجلیل می‌شود ادامه داد: قدرت الله ایزدی(آقا رشید) جز این چهار شخصیت خواهد بود.

وی از اجرای برنامه‌های جانبی بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به منظور ایجاد شور و نشاط بیشتر به فضای این جشنواره گفت: در هفته گذشته برای بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان جشن بادبادک‌ها با حضور ۲۰ هزار نفر در بستر خشک زاینده‌رود و در مجاورت پل تاریخی خواجو برگزار شد، خانواده‌های اصفهانی با شور و اشتیاق خاصی از این جشنواره استقبال کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز