خبرگزاری کار ایران

۱۴ تیرماه و همزمان با روز قلم ؛

برگزیدگان جایزه جمالزاده معرفی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۵۰۲

برگزیدگان سومین دوره جایزه ملی جمالزاده 14 تیرماه و همزمان با روز قلم معرفی می‌شوند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رئیس شورای سیاست‌گذاری سومین دوره جایزه ادبی جمالزاده ضمن تسلیت درگذشت دو خبرنگار حوزه محیط زیست و آرزوی بهبودی برای مصدومان این حادثه تلخ اظهار داشت: از آن‌جایی که «فارسی شکر است» این افتخار را داریم که جایزه ملی جمالزاده را در شهر اصفهان به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و به کمک شورای علمی، هیئت‌داوران و نویسندگان برنامه ریزی و اجرا کردیم.

 مهدی تمیزی در نشست خبری سومین دوره جایزه ادبی جمالزاده با بیان اینکه شرکت‌کنندگان با ارسال آثار خود این رویداد ملی را پر رونق کردند، افزود: رویدادهای ملی معمولاً در پایتخت برگزار می‌شود و سایر استان‌ها یا از برگزاری رویدادهای ملی هراس دارند یا برگزاری آن را در قامت خود نمی‌بینند، اما این ظرفیت در اصفهان به‌واسطه شهروندان، پژوهشگران، نویسندگان و اهالی علم ارجمند و خودباور این شهر فراهم است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: همه ما به‌عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری و شهروندان اصفهان امیدوار هستیم دوره آخر برگزاری این جایزه نباشد و در سال‌های آینده نیز برگزار شود.

جایزه جمالزاده مخصوص تمام فارسی‌زبانان است

علی عطریان، عضو شورای سیاست‌گذاری سومین دوره جایزه ادبی جمالزاده نیز گفت: پس از طی فراز و نشیب‌ها سومین دوره برگزاری جایزه ملی جمالزاده را نیز پشت سر گذاشتیم و این جایزه امروز در ایستگاه سوم قصد دارد نتایج خود را حاصل کند.

وی تأکید کرد شهر اصفهان مبدأ جایزه جمالزاده در حوزه ادبیات داستانی به‌خصوص داستان کوتاه قرار گرفت چون محمدعلی جمالزاده شخصی اصفهانی و از سابقون داستان‌نویسی کوتاه ایران است که آثار ارزشمند او را همه می‌شناسیم‌‌.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان جایزه جمالزاده را جایزه‌ای مخصوص فارسی‌زبانان دنیا دانست و بیان کرد: فارسی‌زبانان زیادی از ایران و سایر کشورهای جهان آثاری را در هر سه دوره برای ما ارسال کرده‌اند.

در مجموع ۱۴۶۸ اثر به دبیرخانه جایزه جایزه ادبی جمالزاده رسید که ۱۲۸۸ اثر با اصول فراخوان هم‌خوانی داشت. از این میان، ۸۵۲ اثر در بخش داستان آزاد، ۱۶۸ اثر در بخش داستان اصفهان، ۱۹۵ اثر در بخش زندگی‌نگاره کرونا و ۷۳ اثر در بخش زندگی‌نگاره مدارس بود.

مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان سومین دوره جایزه ادبی جمالزاده 14 تیرماه و همزمان با روز قلم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز