خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد:

آغاز کشت پاییزه کلزا، پیاز، جو و گندم در استان اصفهان / کاهش ۴۰ درصدی سطح زیر کشت پاییزه در استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۹۹

در سال جاری با تداوم خشکسالی و کاهش ذخایر آب پشت سد زاینده رود و عدم تامین آب برای کشت پاییزه، پیش بینی می شود سطح زیر کشت پاییزه استان اصفهان به حدود ۱۲۲هزار هکتار تقلیل یابد این در حالی است که در سال های نرمال در استان اصفهان حدود ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشت پاییزه اختصاص داشت.

ایلنا: در سال جاری با تداوم خشکسالی و کاهش ذخایر آب پشت سد زاینده رود و عدم تامین آب برای کشت پاییزه، پیش بینی می‌شود سطح زیر کشت پاییزه استان اصفهان به حدود ۱۲۲هزار هکتار تقلیل یابد این در حالی است که در سال‌های نرمال در استان اصفهان حدود ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشت پاییزه اختصاص داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، در گفتگو با خبرنگار ایلنا از آغاز کشت پاییزه در استان اصفهان با کشت کلزا، پیاز، جو و گندم تا اوایل دی ماه خبر داد و گفت: کشت پاییزه در استان اصفهان با کشت کلزا در نیمه شهریور ماه آغاز و با کشت زراعت‌های پیاز، جو و گندم تا اوایل دی ماه ادامه می‌یابد.

محمد نصر اصفهانی، تصریح کرد: امسال سطح زیر کشت پاییزه استان اصفهان حدود ۱۲۲هزار هکتار است که نسبت به سال‌های نرمال در استان اصفهان که کشت حدود ۱۶۰ هزار هکتار بود کاهش ۴۰ درصدی و چشمگیری را نشان می‌دهد.

وی افزود: در برنامه کشت پاییزه سال جاری رویکرد افزایش عملکرد در واحد سطح، تنظیم شده است که عمده اقلام کشت زراعت پاییزه استان شامل هزارهکتار زراعت کلزا، ۵۰ هزار هکتار زراعت جو و ۷۰ هزار هکتار زراعت گندم است.

نصر اصفهانی، با اشاره به اینکه به منظور تحقق برنامه‌ها در سال جاری حدود ۳۸۰۰ تن بذر گواهی شده گندم و۳۱۳۰ تن بذر گواهی شده جو یارانه دار از ارقام مختلف تامین و تدارک شده است بیان داشت: علاوه بر آن تا کنون حدود ۱۲ هزار تن کودشیمیایی برای کشت‌های پاییزه تامین و تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: ۲۵۸۰۰۰ میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش تامین شده است.

وی گفت: مدیریت زراعت سازمان با همکاری اداره فن آوری‌های مکانیزه، برنامه کشت پاییزه را برای سال زراعی ۹۳-۹۲ به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها ابلاغ نموده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز