خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان :

جاری شدن زاینده رود مطالبه مردم اصفهان است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۷۴۹

شهردار اصفهان گفت: پل های شهید سردار سلیمانی با هدف کاهش ترافیک و تصادفات و با صرف 217 میلیارد تومان هزینه ساخته شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، شهردار اصفهان در مراسم بهره برداری از مجموعه پلها و تقاطع چهارسطحی شهید سلیمانی که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد اظهار داشت: مجموعه ای که امروز در خدمت مردم قرار می گیرد به عنوان حلقه حفاظتی شهر است که 80 کیلومتر بوده و 50 کیلومتر آن در حوزه شهر اصفهان است.

وی ادامه داد: از 15 کیلومتری پل های سردار سلیمانی تا پل زندان اتفاقات بزرگ عمرانی رخ داده و در این مسیر ساخت فضای نمایشگاهی جدید با هزینه بالغ بر 230 میلیارد تومان و میدان شهدای هسته ای را داشتیم.

شهردار اصفهان ادامه داد:ساخت میدان شهدای هسته ای آرزوی سی ساله مردم برای رهایی از ترافیک و کاهش تصادفات بود. در این منطقه میدان ورزشکاران در ورودی دولت آباد که گره کوری داشت در دستور کار قرار گرفت و دیگر سالانه 12 نفر بخاطر این گره کور کشته نمی شوند.

وی با اشاره به اثرات زیست محیطی ساخت پل های سردار سلیمانی تصریح کرد: دیگر کامیون های ترانزیت وارد شهر نمی شوند و حجم قابل قبولی از آلودگی ناشی از تردد این خودرو ها را نخواهیم داشت. همچنین پل آفتاب در جاده فرودگاه منجر به کاهش ترافیک و حوادث و افزایش ایمنی شد.

نوروزی با شاره به آزاد سازی بیش از 62 هکتار در این دوره مدیریت شهری گفت: هزینه های سنگینی صرف و راه دور نزدیک و مسیر سخت و پرخطر ایمن گشت.

وی همدلی و همراهی های مجموعه‌های مختلف را سبب ساخت پل های ارتباطی با هدف کاهش ترافیک و تصادفات دانست و افزود: با وجود مشکلات اقتصادی خط دو مترو اصفهان را در دستور کار ساخت قرار دادیم ومعتقدیم نباید مردم 17 سال منتظر این خط بمانند.

شهردار اصفهان گفت: تلاش کردیم به هدف مان که همانا عدالت اجتماعی و فضایی برای همه مناطق شهر بود، دست پیدا کنیم و باور داریم به نحو شایسته شاهد اجرا و تحقق عدالت فضایی و اجتماعی در مناطق محروم مانند زینبیه هستیم.

وی یادآور شد: امیدواریم بزودی شاهد جاری شدن آب در زاینده رود باشیم که اولویت اول و دغدغه مدیریت شهری و مردم است و اصفهان نیز به عنوان محور گردشگری و توسعه ایران مطرح شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز