خبرگزاری کار ایران

احتمال کاهش فشار آب در روزهای آتی در اردستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۵۲۴

مدیر آبفای اردستان از احتمال کاهش فشار آب در روزهای آتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رضا دهقانی با بیان اینکه اقدامات خوبی به منظور گذر از تنش آبی در این منطقه انجام شده است، اعلام کرد: به منظور گذر از تنش آبی سال 1400 اقداماتی از قبیل لوله‌گذاری و توسعه شبکه خط انتقال داخلی روستای کچوسنگ به شیرازان انجام شده است و بعد از 10 سال انتظار، مخزن جدید راه اندازی و انشعاب آب از روستای کچوسنگ به شیرازان وصل شد.  

 بیان کرد: با اتصال خط انتقال آب مجتمع روستای موغار به آب شیرین‌کن شهر مهاباد، 9 روستا در این مجتمع از آب شرب پایدار  به میزان  پنج لیتر در ثانیه برخوردار شدند.

وی تاکید کرد: احتمال دارد به دلیل محدودیت منابع، مشترکان در تابستان با کاهش فشار آب روبرو شوند، بنابراین لازم است ادارات و ارگان‌ها با نصب مخزن استراتژیک بر مشکلات ناشی از بحران کم آبی غلبه کنند.

دهقانی منابع آب اردستان را شامل 13 رشته قنات، 48 حلقه چاه و پنج دهانه چشمه عنوان کرد که بخشی از آب شرب  مورد نیاز سه شهر و 108 روستای تحت پوشش  و 45 روستای غیر تحت پوشش را تامین می کند.  

رئیس آموزش همگانی آبفای استان اصفهان نیز اظهار داشت: آبفای استان اصفهان با آموزش مدیریت مصرف برای قشرهای مختلف جامعه، درصدد  گذر از  تنش آبی در استان است.

محسن شفیعا افزود: باید با برقراری ارتباط با تمام دهیاران بتوانیم مفاهیم مصرف بهینه آّب را به مردم در روستاها  منتقل کنیم زیرا دهیاران بازوی بسیار خوبی برای انتقال مفاهیم آموزشی در روستاها هستند.

وی گفت: پویش سه‌شنبه‌های آبی در روستاهای استان در حال اجراست و در آن مفاهیم مصرف بهینه آب به صورت متمرکز و یکپارچه به روستاییان آموزش داده می شود.

شفیعا ابراز داشت: با توجه به اینکه تابستان سختی در پیش داریم نیاز است تا از تمام ظرفیت‌ها در زمینه فرهنگ سازی مصرف درست آب استفاده کنیم تا بتوانیم از بحران عبور کنیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز