خبرگزاری کار ایران

اصفهان رتبه یک کشور در پوشش جمعیت صندوق بیمه اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۴۴۱

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان, روستاییان و عشایران استان اصفهان گفت: از نظر جمعیت بیمه شده در سال ۱۴۰۰ از رتبه ۲۷ کشور در سال قبل به رتبه یک کشور در سال جاری رسیدیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهدی ابارشی در جلسه با مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشور با تبریک شانزدهمین سالگرد تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایران اظهار داشت: امسال سال ویژه ای برای این صندوق است، چراکه در بدو تاسیس این صندوق قول دادیم اگر پانزده سال حق بیمه پرداخت کنید، بازنشسته می شوید و مستمری دریافت می کنید؛ امروز روز موعود است.

وی ادامه داد: امیدواریم با پرداخت مستمری حداقلی به کشاورزان، روستایبان و عشایران، موجب خوشحالی این عزیزان در شرایط اقتصادی امروز شویم.

ابارشی اضافه کرد:تلاش می کنیم با ارائه این قسم از خدمات، برای کشاورزان، روستاییان و عشایر خاطرجمعی ایجاد کنیم تا در شرایط مختلف از جمله خشکسالی و بی آبی، کمکی به معیشت آن ها شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان, روستاییان و عشایران استان اصفهان با اشاره به جمعیت مشمول بیمه این صندوق تصریح کرد:  ۳۱۹ هزار نفر جامعه مشمول ما در استان اصفهان هستند که تقریبا صد و پنجاه هزار نفر در روستاها و ۱۶۰ هزار نفر در شهرهای زیر بیست هزار نفر  ساکن اند و پانزده درصد این جمعیت تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی اند.

وی ادامه داد: ویژگی خوب استان اصفهان داشتن شهر های زیادی با جمعیت زیر 20 هزار نفر است که می توانند در دو گروه زن و مرد تحت پوشش این صندوق قرار بگیرند.

ابارشی خاطر نشان کرد: در سال ۹۹  نزدیک به ۷۹۳۸ بیمه شده جدید در استان با رشد ۱۶۱ درصدی را تجربه کردیم و در نرخ رشد بیمه شدگان جدید در کشور رتبه اول را کسب نمودیم. از سوی دیگر با وجود کرونا و خشکسالی ۳۶۶۵ نفر تمدید عضویت به صورت فعال رشد سیزده درصدی داشتیم.

وی یادآور شد:خشکسالی و کمبود بارش ها می توانست عامل عدم تمدید بیمه شود که تمهیداتی انجام شد و کاهش جمعیت بیمه شده نداشتیم؛ رشد هم داشتیم و با افزایش چهل و سه هزار نفر بیمه شده گان فعال که سرپرست خانواده هستند به رشد ۲۶ درصدی در این زمینه دست یافتیم. این درحالی است که میانگین کشوری بین ۱۵ تا ۱۸ درصد بود که استان اصفهان یک و نیم برابر نرخ کشور رشد داشت.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایران استان اصفهان گفت: در سال گذشته ۷۶۱۶ نفر مستمری بگیر در غالب از کار افتاده از صندوق ما مستمری دریافت کردند.

وی رقم مستمری پرداختی را ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در سال نود و هشت، ۱۹ میلیارد تومان وصول حق بیمه و 24 میلیارد تومان توزیع مستمری داشتیم که این نگران کننده بود؛ با تلاش در استان اصفهان توانستیم مبلغ وصولی را به سی میلیارد تومان برسانیم و ۳۵ میلیارد تومان پرداختی داشتیم.

ابارشی تاکید کرد: در صندوق بیمه اجتماعی سه نوع مستمری داریم؛ یک: مستمری بعد از پرداخت ۱۵ سال حق بیمه با ۶۵ سال سن، دو: از کارافتادگی و سوم مستمری به بازماندگان پس از فوت بیمه گذار. حتی با گذشت یک روز از سابقه پرداخت حق بیمه، مستمری ازکارافتادگی ناشی از حادثه را نیز پرداخت می کنیم.

وی اظهار داشت: از توفقیات سال ۱۴۰۰ صندوق بیمه اجتماعی استان اصفهان، تمدید بیمه، بیمه شدگان فعال در فروردین سال جاری است که از رتبه ۲۷ کشور در سال قبل به رتبه یک کشور در سال جاری رسیدیم.

ابارشی یادآور شد: در تعداد بیمه شده فعال تمدیدی، جایگاه ۲۲ کشور را داشتیم  که الان جزء پنج استان برتر کشور هستیم.

وی افزود: استان اصفهان از نظر تعداد بیمه شدگان در رتبه سی کشور بود که به رتبه ۱۷ در سال جاری رسیدیم و باید گفت تلاش قابل قبولی است، ولی راضی نیستیم و باید به رتبه بهتر برسیم.

مدیر صندوق اجتماعی استان اصفهان گفت: سال گذشته مصوب شد که به چند استان به صورت ویژه و کلینیکی خدمات ارائه شود که اصفهان جزء آنها بود، با این حال در حوزه های سرمایه گذاری و پرسنل همچنان در مضیقه ایم.

وی با اشاره به وضعیت شهرستان ها در استان اصفهان گفت: شهرستان خوانسار با ۴۴ درصد پوشش در رتبه یک و گلپایگان، دهاقان، سمیرم و نایین در جایگاه بعدی قرار دارند. شهرستان دارای درآمد استان مانند لنجان، مبارکه و شاهین شهر نیز در وضعیت قرمز از نظر تعداد بیمه شدگان قرار دارند. 

ابارشی اضافه کرد: با توجه به اینکه بالغ بر ۶۰ درصد دفاتر ما در استان، در دهیاری ها و تعاونی های کشاورزی هستند، توانستیم یک و نیم میلیارد تومان حق الزحمه برای جبران زحمات شان پرداخت کنیم که قبول داریم عدد قابل توجهی نبود. البته افزایش ۱۶ درصدی حق الزحمه ها را در خرداد ماه خواهیم داشت.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی استان اصفهان گفت: به پیشنهاد کامران کلانی مدیرکل اداره کار اصفهان، قرار شد شرکت تعاونی عشایر  و دفاتر کاریابی برای کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایران استفاده شوند. تا بخش غیر شاغل در این حوزه در گسترش بیمه روستایی و عشایری کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد جمعیت مشمول استان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند گفت: متاسفانه ۸۵ درصد از جمعیت مشمول به عضویت این صندوق درنیامده اند و باید تلاش کنیم با آگاهی رسانی این جمعیت را به عضویت صندوق ترغیب کنیم.

 ابارشی یاآور شد: باهمکاری نهاد های مختلف توانستیم فعالین حوزه صنایع دستی را تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار دهیم و این بخش از جامعه را از بلاتکلیفی در امر بیمه نجات دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز