خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان عنوان کرد:

اصفهان؛ تنها مرکز ازن‌سنجی خاورمیانه / هوا شناسی از وضعیت جوی تمام استان اطلاعات کافی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۶۱

تنها مرکز ازن‌سنجی خاورمیانه در اصفهان قرار دارد که این مرکز سیصد و سی و ششمین ایستگاه ازن سنجی در دنیا است.

ایلنا: مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه عدم فعالیت سامانه‌های جوی موثر بر استان موجب شده تا در اوایل پاییز سال جاری شاهد کاهش بارش ها در استان باشیم، اضافه کرد: در اوایل پاییز سال جاری میزان بارش استان کمتر از میانگین خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازاصفهان، مهدی صالحی با اشاره به اینکه فعالیت سامانه‌های جوی موثر بر استان عمدتا از اواسط آبان ماه و در ماه‌های آذر و دی فعال خواهند شد و میزان بارش در استان از اوخر آبان ماه تا دی ماه در حد نرمال و بالاتر از نرمال خواهد بود افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان، تأمین سلامت حمل و نقل است.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد تجهیزات مرکز هواشناسی اصفهان با تکنولوژی روز برابری می‌کند که امیدواریم بتوانیم بقیه دستگاه‌ها را نیز نوسازی کنیم.

گفت: وارونگی هوا، آلودگی و گرد و غبار مهم‌ترین مشکلاتی هستند که سازمان هواشناسی کشور با آنها روبرو است.

وی اظهار داشت: تنها مرکز ازن‌سنجی خاورمیانه در استان اصفهان قرار دارد که این مرکز ازن‌سنجی اطلاعات جویی بالا و اشعه فرابنفش را کنترل کرده و اگر مشکلی وجود داشته باشد به ارائه اطلاعات می‌پردازد.

وی ادامه داد: اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان سه محور توسعه دارد که شامل توسعه و ارتقای ایمنی زمینی وهوایی، گسترش خدمات عامه و اطلاع رسانی دقیق و به موقع به مردم است.

وی با بیان اینکه اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان تمامی استان را پوشش داده و از وضعیت جوی تمام استان اطلاعات کافی در اختیار دارد، ادامه داد: ۱۷۶ ایستگاه هواشناسی در سراسر استان داریم.

صالحی عنوان کرد: به صورت روزانه وضعیت جوی استان رصد شده و اطلاعات وارد «دیتا سنتر» می‌شود، «دیتا سنتر» اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرده و به این طریق می‌توانیم وضعیت هوایی را پیش‌بینی کنیم.

وی یکی از اهداف این سازمان را حفاظت از جان مردم در مواجهه با بلایای طبیعی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۷۶ ایستگاه هواشناسی در استان وجود دارد که بر اساس مدل های پیش بینی فصلی دمای استان در ماه‌های مهر و آبان با ۰.۵ درجه افزایش خواهد داشت که این افزایش دما در مناطق غرب استان بیشتر مشهود خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز