خبرگزاری کار ایران

معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان مطرح کرد؛

استفاده از در‌های فلکسیبل در ذوب آهن برای حفاظت از محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۸۱۹

معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان گفت: ذوب‌آهن به پروژه‌های زیست‌محیطی نگاه ریالی ندارد و اجرای پروژه بومی سازی درهای فلکسیبل مربوط به مسائل محیط زیستی بود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهرداد تولائیان درباره بومی‌سازی درهای فلکسیبل ذوب‌آهن، اظهار کرد: اهمیت این پروژه برای ذوب‌آهن بیشتر مربوط به مباحث محیط زیست است و تلاش کردیم با بومی سازی این تکنولوژی از خروج ارز و افزایش آلودگی های زیست محیطی جلوگیری کنیم.

وی گفت: ذوب آهن اصفهان با تعویض درهای فلکسیبل مربوط به باتری شماره ۳ واحد کک سازی از نشت گازهای زائد از اطراف باتری‌ها جلوگیری کرده و مانع آلودگی محیط زیست می شود.

معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان، تأکید کرد: زمانی که نشت گاز از درهای فلکسیبل نداشته باشیم نه تنها پرت گاز نخواهیم داشت، بلکه کیفیت تولید بهتر خواهد شد؛ از سوی دیگر با کمترین آلایندگی به تولید ادامه می دهیم.

وی با بیان این که گاز داخل این واحد برای پخت کک است، گفت: زمانی که گاز از این در‌ها خارج می‌شود، علاوه بر آلودگی محیط زیست، هدف پخت کک باکیفیت را از بین می‌برد، درحالی که وجود گاز به‌طور کامل در این واحد و جلوگیری از نشت آن موجب تولید یکنواخت کک می‌شود.

تولائیان با تأکید بر این که ذوب‌آهن در پروژه‌های زیست‌محیطی نگاه ریالی به موضوع ندارد، تصریح کرد: بومی‌سازی درهای فلکسیبل با اولویت سلامت کارکنان این کارخانه و همچنین ساکنان اطراف مجموعه ذوب‌آهن است تا آلودگی را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به این که برآوردهای صورت گرفته برای تعویض درهای فلکسیبل نزدیک به ۷ میلیون دلار بود، تأکید کرد: با اجرای این پروژه موجب شد با عددی کمتر از نصف در داخل کشور و کارخانه این در ها طراحی و اجرا شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز