خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید:

اصفهان اولین شهر در اجرای طرح بازسازی حمل و نقل عمومی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۲۱۳

مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید گفت: شهرداری اصفهان اولین شهری است که بر اساس اولویت دولت در بازسازی و نوسازی حمل و نقل عمومی، برای دریافت وام از صندوق کارآفرینی امید اقدام کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، اصغر نوراله زاده در بهره برداری از ۴۷ اتوبوس بازسازی شده در سیستم حمل و نقل عمومی اصفهان اظهار داشت: دولت دوازدهم با هدف حفظ اشتغال در حمل و نقل عمومی و خصوصا در بحث کنترل آلودگی هوا، طرح نوسازی و بازسازی حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار داد.

 وی ادامه داد: به دلیل تحریم ها، شرایط خرید و واردات اتوبوس و تجهیزات وابسته فراهم نیست، نوسازی و بازسازی اتوبوس های از چرخه خارج شده می تواند به حفظ شغل و توسعه خدمات دهی در این بخش کمک کند.

مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید تصریح کرد: به همین منظور قراردادی با سازمان برنامه و بودجه و شهرداری های سراسر کشور منعقد شد که اصفهان اولین شهر در اجرای این طرح با قرار داد ۷۰۰دستگاه اتوبوس بود.

وی یادآور شد: امروز شاهد بهره برداری از اولین اتوبوس های بازسازی شده کشور در اصفهان هستیم که با دریافت وام از صندوق کارآفرینی امید بازسازی و برای خدمت رسانی به مردم، وارد سیستم حمل و نقل عمومی می شوند.

وی با اشاره به زنجیر اشتغال در بخش حمل و نقل اذعان داشت: در طرح نوسازی و بازسازی، بخش خصوصی وارد عمل شده و توانسته تمام قطعات مورد نیاز اتوبوس های از چرخه خارج شده را تولید و تامین کند؛ فعال سازی بخش خصوصی در توسعه و تجهیز حمل و نقل عمومی اقدام موثری بود که دولت در طول یکسال گذشته انجام داده و سبب صرفه جویی ارزی در سطح کشور شده است.

نوراله زاده یادآور شد: باز سازی، عددی بین ۲۴۰ تا۴۰۰ میلیون تومان برای هر اتوبوس در پی داشت که با توجه به کاهش آلودگی هوا و حفظ اشتغال در این حوزه، اقدام ارزشمندی است.

وی تاکید کرد: صندوق کارآفرینی امید هزینه این نوسازی و بازسازی را به صورت وام تامین می کند و شهرداری اصفهان با قرار داد بازسازی ۷۰۰دستگاه اتوبوس در کشور صف شکن بود.

تحقق شعار اصفهان شهر زیست پذیر

شهردار اصفهان در آیین بهره برداری از ۴۷ دستگاه اتوبوس بازسازی شده گفت: تفاهمنامه باز سازی هفتصد دستگاه اتوبوس را به عنوان اولین شهر کشور با صندوق کار آفرینی امید و وزارت خانه منعقد کردیم.

قدرت الله نوروزی ادامه داد: ۲۸۰ میلیون وام کم بهره در نظر گرفته شده بود که ۲۵۶ میلیون تومان را شهرداری به صورت معوض پرداخت می کند. بقیه اش توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت می شود.

وی یادآور شد: ماحصل این اقدامان بازسازی ۵۰ دستگاه اتوبوس در سال گذشته بود. امروز نیز ۴۷ اتوبوس باز سازی شده به سیستم حمل و نقل عمومی بازمی گردد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: در بررسی های انجام شده در وزارت راه و شهرسازی ، شرکت اتوبوس رانی اصفهان برای بازسازی اتوبوس ها انتخاب شد و شهرهای دیگر هم می توانند برای این مهم به ما مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: در سال جاری بیش از چهارمیلیارد از بودجه شهر را به حمل و نقل عمومی اختصاص دادیم که بخشی از آن به اتوبوس ها و توسعه معابر بی ار تی و خرید اتوبوس جدید اختصاص دارد.

نوروزی یادآور شد: در سال گذشته صد و پنجاه اتوبوس در دو نوبت خریداری کردیم و برای سال جدید نیز برنامه خرید داریم تا شعار اصفهان شهر زیست پذیر را محقق کنیم.

وی تاکید کرد: شهر تاریخی اصفهان برای زیست پذیر شدن و بهبود شرایط زیست محیطی نیازمند زیرساخت هایی مانند اتوبوس، تراموا و مترو و توسعه خطوط دوچرخه سواری است.

شهردار اصفهان با اشاره به فعالیت های انجام شده در بخش حمل و نقل عمومی و احداث ۷۷۷کیلومتر مسیر دوچرخه سواری گفت: با توجه به کارهای انجام شده و تداوم آن، در آینده شاهد کاهش آلایندگی ها در سطح شهر، ارتقاع کیفیت زندگی و افزایش زیست پذیری شهر اصفهان خواهیم بود.

تدوین بسته اشتغال و کسب و کار

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم اظهار داشت: در سال ۱۳۹۷ با توجه به شرایط کشور، بسته اشتغال و کسب و کار را تدوین و به ستاد سران قوا ارجاع دادیم که نوسازی بافت فرسوده و بازسازی حمل و نقل عمومی مورد توجه دولت واقع شد.

  عیسی منصوری ادامه داد: برای نوسازی حمل و نقل و بافت فرسوده از صندوق توسعه ملی منابع تخصیص داده شد و نظارت بر منابع بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود. 

 

 

انتهای پیام/
مهدی کریمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز