خبرگزاری کار ایران

مدیر کل استاندارد استان اصفهان عنوان کرد:

۹۰درصد تجهیزات شهربازی‌ها اصفهان استاندارد است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۴۲

شهربازی و حادثه های ناگواری که دستگاه های بازی آن برای مردم بوجود می آورند، سوژه امروز و دیروز نیست. اتفاق هایی که در شهربازی های غیر استاندارد رخ می دهد، یکی از دردناک ترین حوادثی است که بارها تکرار شده و باوجود نظارتهای شدید و برخورد های قانونیسازمان ملی استاندارد، ‌ بازهم هر ازگاهی شاهد وقایع تلخ و بعضاً جبران ناپذیر می باشیم.

ایلنا: شهربازی و حادثه‌های ناگواری که دستگاه‌های بازی آن برای مردم به‌وجود می‌آورند، سوژه امروز و دیروز نیست. اتفاق‌هایی که در شهربازی‌های غیر استاندارد رخ می‌دهد، یکی از دردناک‌ترین حوادثی است که بار‌ها تکرار شده و با وجود نظارت‌های شدید و برخورد‌های قانونی سازمان ملی استاندارد، ‌ باز هم هر از گاهی شاهد وقایع تلخ و بعضاً جبران ناپذیر هستیم. این در حالی است که دستگاه‌ها و تجهیزات شهربازی‌ها بر اثر مرور زمان و قرار گرفتن در معرض باد و باران و عموماً پایین بودن کیفیت، دچار آسیب دیدگی از قبیل ترک خوردگی فایبر گلاس‌ها، خوردگی فلز و شکستگی نقاط فلزی جوش خورده می‌شوند و به راحتی برای کودکان و والدینشان خطر به وجود می‌آورند.

در این زمینه مدیر کل استاندارد استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایلنا یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند موجب ایجاد حادثه در شهربازی‌ها شود را تبحر نداشتن در نصب این وسایل دانست و گفت: ‌نصب غیراصولی این دستگاه‌ها باعثمی‌شود استهلاک دستگاه بالا رود و درصد حادثه ساز بودن آن بیشتر شود.

غلامحسین شفیعی، کنترل و سلامت دستگاه‌های تفریحی را نیازمند هزینه‌های زیادی عنوان کرد و ادامه داد: تنها با تست و نظارت مداوم می‌توان از سالم بودن و ایمنی آن‌ها مطمئن شد و متاسفانه این تست و کنترل‌ها از سوی مالکان و بهره‌برداران شهربازی‌ها و اماکن تفریحی به دلیل صرف هزینه‌های هنگفت کمتر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه طراحی مکان بعضی از دستگاه‌های تفریحی نیز نامناسب است افزود: طراحی مکان دستگاه‌ها و نزدیکی اینگونه دستگاه‌ها به یکدیگر و نیز اختلاف سطح، موجب شده تا در صورت مواجه شدن با هرگونه حادثه‌ای، خودروهای امداد رسان نتوانند به سهولت به محل مورد نظر نزدیک شوند و عملیات امدادی خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از حدود ۴۰۰ تجهیز موجود در شهربازی‌های استان نزدیک به ۹۰ در صد آن با استاندارد‌های ملی ایران مطابقت پیدا کرده‌اند و با پیگیری‌های بعمل آمده، سایر تجهیزات نیز در شرف انطباق با معیارهای استاندارد هستند.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با اشاره به برگزاری سومین همایش مسئولین استاندارد سازی شهربازی‌ها در اصفهان گفت: بازرسین این اداره کل در راستای استاندارد سازی شهربازی‌ها و سایر اماکن تفریحی استان اقدام به تشکیل پرونده حقوقی برای بیش از۵۰ شهربازی و پلمپ کامل ۳۷ شهربازی نموده‌اند.

وی اظهار داشت: سومین همایش مسئولین استاندارد سازی شهربازی‌ها ۴ مهرماه با حضور بیش از ۶۰ نفر از متخصصین و مسئولین مستقیم استاندارد سازی شهربازی‌ها و ادارات کل استاندارد سراسر کشور، به میزبانی اداره کل استاندارد استان اصفهان برگزار می‌شود.

گزارش از: زهرا نصیری

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز