خبرگزاری کار ایران

فرمانده قرارگاه‌ عملیاتی سید‌الشهدا اصفهان:

انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان کار ساده‌ای نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۱۷

قرارگاه سید‌الشهدا یکی از قرارگاه‌های تأثیرگذاراست که سه استان اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری فعالیت می کند و به عنوان یک قرارگاه فعال در جنگ نیمه نرم و وجود بحران‌ها و ناامنی‌ها در شمال و جنوب شرقی کشور توسط منافقین نیرو مستقر کرده است.

ایلنا: فرمانده قرارگاه‌ عملیاتی سید‌الشهدا اصفهان با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: امروز قرارگاه سپاه و بسیج هر تهدیدی در هر جا و در هر سطحی که باشد را خنثی می‌کند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، جواد استکی، با اشاره به برنامه‌های مختلف هفته دفاع مقدس، افزود: نمایشگاه دفاع مقدس در سپاهان‌شهر، بازدید از جانبازان قطع‌نخاعی، دیدار با خانواده شهدا، همایش با اساتید و دانشجویان برگزار و افتتاح چندین پروژه بسیج سازندگی بخشی از برنامه‌هایی است که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

فرمانده قرارگاه‌ عملیاتی سید‌الشهدا اصفهان با اشاره به اینکه انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان کار ساده‌ای نیست و هر چقدر زمان بگذرد سخت‌تر می‌شود، ادامه داد: بحثچگونگی فرهنگ انتقال به نسل جوان باید بسیار آسیب‌شناسی شود.

وی با اشاره به اینکه با وجود ساخت‌ فیلم‌های مختلف و کارهای هنری عظیمی در مورد جنگ، همچنان نیاز به شناسایی جنگ داریم، تصریح کرد: در بسیاری از عملیات هشت سال دفاع مقدس حتی نامی از بسیاری از افراد رزمنده به جای نماینده است که می‌توان گفت این امر از ناگفته‌های جنگ است.

استکی عنوان کرد: سپاه سه مأموریت ویژه دارد که جنگ سخت برای دفاع در مقابل حملات جنگی، جنگ نیمه سخت جهت ایجاد ناامنی در کشور است که فعلاً در کشور ما به ویژه در مناطق شمال غرب و جنوب شرق وجود دارد، در خصوص مقابله با جنگ نرم نیز سپاه در حال حاضر این مأموریت ویژه را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه سپاه همیشه از ابتدای تشکیل خود دچار تغییر و تحول بوده است، اظهار داشت: سپاه یک نهاد انعطاف‌پذیر است و خود را با وضعیت ایجاد شده محیط و عوامل تأثیرگذار در منطقه و کشور سازگار کرده است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان تا حدودی توانسته‌اند در جنگ نرم موفق شوند، گفت: دشمنان برای نفوذ ابزار آلات زیادی دارند، که این ابزارهای قدرتی آن‌ها می‌تواند بر فکر، ذهن، تغییر رفتار و فرهنگ مردم تاثیر بگذارد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا(ع) استان اصفهان با بیان اینکه دکترین جمهوری اسلامی بازدارندگی دارد، افزود: سپاه ایران برای جنگ سخت یگان‌های خود را در غالب یگانهای زره‌ای، پیاده، توپخانه و مهندسی آماده کرده است.

وی با اشاره به نقش استان اصفهان در دوران دفاع مقدس و در عملیات‌های بزرگ گفت: سند نقش استان اصفهان در پیروزی هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و ۲۳ هزار شهید استان و نیز ۴۰۰ فرمانده اصفهانی مبین این موضوع است.

استکی از تشکیل سپاه استانی نیز خبر داد و گفت: اولویت برنامه‌ها و مأموریت اصلی این سپاه ایجاد تشکیل شبکه‌های در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و فناوری برای مقابله با جنگ نرم است.

فرمانده قرارگاه‌ عملیاتی سید‌الشهدا اصفهان با اشاره به اینکه برای آشنایی نسل جوان دو واحد درسی معارف دفاع مقدس در سطح کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد تدریس می‌شود، متذکر شد: برای دانش‌آموزان نیز درس آموزش دفاعی در نظر گرفته شده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا(ع) استان اصفهان با اشاره به اینکه مقابله با جنگ نرم از مطالبات رهبر معظم انقلاب است، اذعان داشت: جنگ نرم منحصر به جنگ از طریق رسانه‌ها و نیز فضای سایبری نیست؛ بلکه ممکن است از طریق تعاملات حضوری باشد و افرادی را برای این منظور با خود همراه کنند.

وی ادامه داد: سعی شده تمام اقشار را از بسیج پزشکان، مهندسان، وکلا، دانشجویان، فرهنگیان، دانش‌آموزان، بسیج محلات، مساجد، اصناف و طلاب و روحانیون را نسبت به جنگ نرم آشنا کنیم و نیز تشکیل حلقه صالحین نمونه بارز دیگری است که برای مقابله با جنگ نرم ایجاد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز