خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید کرد:

قطار سیر السیر اصفهان - تهران یک پروژه ملی است / تصادف محور جاده قم - تهران اتفاقی نادر بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۰۴

متولی ساخت قطار سیر السیر اصفهان - تهران شرکت زیرساخت است که این پروژه به دلیل ابعاد اهمیتی که دارد به یک عزم استانی وحتی ملی نیاز دارد چرا که با اراه اندازی این خط اولین قطار پرسرعت کشور در مسیر اصفهان – تهران راه اندازی می شود.

ایلنا: متولی ساخت قطار سیر السیر اصفهان - تهران شرکت زیرساخت است که این پروژه به دلیل ابعاد اهمیتی که دارد به یک عزم استانی وحتی ملی نیاز دارد چرا که با اراه اندازی این خط اولین قطار پرسرعت کشور در مسیر اصفهان – تهران راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: قطار سریع السیر اصفهان - تهران تاکنون در اصفهان، ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که پیشرفت عملیات ساخت این پروژه در قم حدود نیز۷۰ درصد است.

محمود محمودزاده با اشاره به اینکه طبق مصوبات دولت، فاینانس چینی این پروژه تایید شده است، تصریح کرد: مقرر بود که برای این پروژه با تعهد دولت، ۱۵ درصد فاینانس از طریق وزارت راه و شهرسازی در بانک مرکزی سپرده شود که اکنون این ضمانت در بانک مرکزی بلااقدام مانده است و به محض اینکه ضمانت در بانک مرکزی محقق شود ضمانت نامه چینی نیز برای قطار سریع السیر اصفهان - تهران به مرحله اجرا می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه متولی قطار سیر السیر اصفهان - تهران شرکت زیرساخت است، افزود: به دلیل پرشدن ظرفیت جاده‌ها و تعداد اندک پرواز‌ها، فشار بر جاده‌های استان افزایش یافته که برای اصلاح این نقیصه باید به سمت سیستم پرسرعت ریلی رفت.

وی در خصوص حادثه برخورد ۲ اتوبوس در جاده قم - تهران، نیز اظهار داشت: این اتفاق نادر بوده و به این دلیل تیمی به طور ملی برای بررسی آن تعیین شده است زیرا هنوز دلیل اصلی آتش گرفتن اتوبوس‌ها مشخص نیست.

محمودزاده همچنین در خصوص تصادفات جاده‌ای و تفاوت وزن گاردریل‌های جاده‌ای و شهری، گفت: وزن این گاردریل‌ها با گاردریل‌های نصب شده در اتوبان‌های داخل شهری تفاوتی ندارد همچنین گاردریل‌های برون شهری نباید سنگین باشد چرا که در صورت برخورد خودرو با آن‌ها آسیب ناشی از برخورد بسیار بالا خواهد بود.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز