خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

خیریه‌ها باید از ظرفیت‌های دانشگاه ­‌ها استفاده کنند

کد خبر : ۱۰۶۱۶۲

علیرضا ذاکر اصفهانی فرهنگ سازی و اعتبار دادن به سرمایه های اجتماعی همچون خیریه ها را از مهمترین اقدامات مدیریت استان در طول ۴ سال اخیر عنوان کرد.

ایلنا: علیرضا ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان در دیدار با اعضای موسسه خیریه پیشگیری از دیابت استان اصفهان با اشاره به اینکه استانداری را باید به دید یک محیط ستادی نگاه کرد نه یک محیط اجرایی و عمرانی؛ افزود: مدیریت جامعه بیشتر در حوزهٔ اجتماع تبلور می‌یابد نه در حوزهٔ عمران و باید چتر را باز نمود و همهٔ حوزه‌ها را در بر گرفت.

به گزارش ایلنا از اصفهان، وی با ابراز امیدواری از اینکه در دولت جدید نسبت به حذف بعضی از کارگروه‌ها و کمیته‌هایی که فعالیت آن­‌ها در حوزهٔ کاری استانداری نیستند تصمیماتی اتخاذ شود، افزود: با این اقدام استانداران می‌توانند بیشتر به مسائل اصلی استان‌ها بپردازند.

استاندار اصفهان با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در بخش سلامت استان، از موسسات خیریه از جمله خیریهٔ حضرت ابوالفضل(ع) اصفهان و همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاونین وی تقدیر و تشکر ویژه نمود.

ذاکر اصفهانی فرهنگ سازی و اعتبار دادن به سرمایه‌های اجتماعی همانند خیریه‌ها را از مهم‌ترین اقدامات مدیریت استان در طول ۴ سال اخیر عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید برای مجموعه‌های مردمی فضای لازم آماده شود، افزود: این مجموعه‌ها قطعاً بهتر از مجموعه‌های رسمی و دولتی می‌توانند در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان با اولویت پیشگیری و فرهنگ سازی موفق باشند.

استاندار اصفهان به کمک‌های صورت گرفته از سوی خیریه‌های استان در بیمارستان حجتیه و همچنین موسسهٔ رویان اشاره کرد و گفت: این دو مجموعه تنها بخشی از کمک‌های خیرین است و بسیاری از مشکلات استان توسط خیریه‌ها حل و فصل شده است.

ذاکر اصفهانی به همکاری خوب دانشگاه‌ها و خیریه‌های استان اشاره کرد و افزود: خیریه‌ها باید از ظرفیت‌های دانشگاه­‌ها استفاده کنند و برای فعالیت بهتر و علمی کارکردن آن‌ها بیش از گذشته با دانشگاه‌ها پیوند داشته باشند.

وی با تاکید بر تشکیل کمیته‌ای به منظور آگاهی جامعه در خصوص موضوع دیابت گفت: این کمیته باید وظیفهٔ نهادسازی و فرهنگ سازی داشته باشد و نسبت به اطلاع رسانی در این زمینه و آگاه کردن مردم در خصوص خطرات دیابت اقدام نماید.

علیرضا ذاکر اصفهانی از تشکیل یک میز در خصوص اهمیت پیشگیری از دیابت در اداره کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری خبر داد و گفت: در آن نسبت به تمهید مقدمات تشکیل ستاد و کمیتهٔ اصلی تصمیم گیری خواهد شد.

استاندار اصفهان در پایان اطلاع رسانی به عموم جامعه در خصوص خطرات دیابت به عنوان مادر بیماری‌هایی از جمله سکته، بیماری‌های حاد کلیوی و بیماری‌های حاد چشمی و… را از مهم‌ترین وظیفهٔ مسئولین ذیربط در دانشگاه علوم پزشکی و موسسات خیریه مربوطه عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز