خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنایع همگن کارفرمایان کارخانه‌های آردسازی اصفهان خبر داد:

سهم یارانه کارخانه‌های آردسازی در نظر گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۱۷

به‌گفته رئیس انجمن صنایع همگن کارفرمایان کارخانه‌های آردسازی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تغییر نرخ ارز و افزایش هزینه‌های تولید باید در آنالیز سهم یارانه کارخانه‌های آرد سازی در نظر گرفته شود.

ایلنا: به‌گفته رئیس انجمن صنایع همگن کارفرمایان کارخانه‌های آردسازی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تغییر نرخ ارز و افزایش هزینه‌های تولید باید در آنالیز سهم یارانه کارخانه‌های آرد سازی در نظر گرفته شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمد عصار زادگان گفت: آنالیز سال قبل برای کارخانه‌های آردسازی با ارز یک‌هزار و۲۲۶ تومانی انجام گرفته است، در حالی که امسال نرخ ارز حدود سه برابر شده، قیمت انرژی، دستمزد نیروی انسانی، مالیات و سایر هزینه‌ها افزایش داشته است و این موارد باید در آنالیز امسال و سال آینده در نظر گرفته شود.
وی افزود: پیش بینی لازم برای تفاوت افزایش قیمت‌ها روی دستمزد این واحد‌ها در سال جاری به عمل نیامده است و دولت باید برای تامین هزینه‌های کارخانه‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.
عصارزادگان گفت: کارخانه‌های آردسازی از اردیبهشت تا شهریور می‌توانند گندم خریداری کنند و باید سرمایه کافی برای خرید یکجا و نگهداری چند ماهه گندم داشته باشند که در این رابطه توان بالقوه کارخانه‌های کشور برای تبدیل گندم به آرد هم اکنون سالانه ۲۲ میلیون تن است که بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تن از این ظرفیت خالی است.

رئیس انجمن صنایع همگن کارفرمایان کارخانه‌های آرد سازی اظهارداشت: اگر دولت برای رفع مشکلات فعلی صادرات آرد، تامین سرمایه در گردش و تخصیص ارز برای واردات گندم تدابیری بیندیشد، می‌تواند ظرفیت خالی کارخانه‌ها را تکمیل و اشتغال زیادی ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه حجم سرمایه گذاری و بازدهی کارخانه‌های آردسازی با هم هماهنگی ندارد افزود: این در حالی است که در صنعت آردسازی به روز بودن ماشین آلات واحد‌ها در درجه اول اهمیت قرار دارد.

عصارزادگان به وجود بزرگ‌ترین سیلوی گندم بخش خصوصی کشور با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در اصفهان اشاره کرد: ۲۰ کارخانه آرد سازی در استان با ظرفیت‌های مختلف وجود دارد که در حدود ۹۰ درصد از ماشین آلات آن بروز است.

وی اصفهان را در زمینه به روز کردن ماشین آلات کارخانه‌های آردسازی در کشور سرآمد دانست و گفت: با۱۰تا۲۰ درصد جایگزینی جدید می‌توانیم خطوط تولید واحدهای تولید آرد اصفهان را در رده بالا‌ترین و به روز‌ترین تکنولوژی جهانی درآوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز