خبرگزاری کار ایران

مسول کمیته معدنی اتاق اصفهان:

فرایند صادرات مواد معدنی فرآوری شده به جای مواد خام نباید شتاب زده صورت گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۵۵

مسول کمیته معدنی اتاق اصفهان تصریح کرد: صادرات مواد معدنی خام، بخشی از صادرات کشور را شامل می شود و نباید به یکباره آنرا متوقف کرد در حالی که ظرفیت سازی برای تبدیل آن به مواد فرآوری نشده است.

ایلنا: مسئول کمیته معدنی اتاق اصفهان تصریح کرد: صادرات مواد معدنی خام، بخشی از صادرات کشور را شامل می‌شود و نباید به یک باره آن را متوقف کرد در حالی که ظرفیت سازی برای تبدیل آن به مواد فرآوری نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، عباس تاجبخش افزود: برخی از مواد معدنی نیازمند پروسه طولانی برای فرآوری می‌باشند و نباید جلوی صادرات مواد خام آن را قبل از آغاز فرآوری گرفت. وی توجه به بررسی زیرساخت‌ها و نقش آن در توسعه معادن، بررسی نقش حمل و نقل و افزایش بی‌رویه نابسامانی و مشکلات آن را از چالش‌های بخش معدن برشمرد و گفت: طرح مسایل حقوقی دولتی در بخش معادن و بررسی با سازمان‌های دولتی و نقش تشکل‌های غیر دولتی استانی در بررسی مسایل معدن از جمله مسایل این بخش است. وی اکتشاف در بخش معدن را یکی از موضوعات کلیدی در این بخش نام برد.

وی ماشین آلات و نقش آن در افزایش بهره وری معادن را یکی دیگر از چالش‌های بخش معدن عنوان کرد و گفت: وجود ماشین آلات با تکنولوژی نو باعثافزایش بهره وری می‌شود. متاسفانه ماشین آلات مرغوب از سوی شرکت‌های معتبر وارد ایران نمی‌شود و شرکت‌های چینی جایگزین این شرکت‌ها شدند.

تاجبخش تاثیر نرخ ارز در بخش معدن را قابل توجه دانست و گفت: نبود ارز برای واردات ماشین آلات و بازگشت ارز ناشی از صادرات مواد معدنی از دیگرمسایل بخش معدن است که نیازمند ارایه راهکار است. وی تصریح کرد: با وجودی که نرخ ارز سه برابر شده است بهای ماشین آلات و تجهیزات شش برابر شده است. مسوول کمیته معدن اتاق اصفهان بر حضور نماینده فعال بخش خصوصی در ستاد معادن استان و پیگیری مسایل و مشکلات معدن کاران تاکید کرد. وی پیگیری مکانیزم ارایه تسهیلات بانکی جهت توسعه بخش معدن عنوان کرد و گفت: ارایه تسهیلات با نرخ سود منطقی می‌تواند توسعه معادن را ممکن سازد.

«احمد دادوند» عضو کمیته معدن اتاق اصفهان در این جلسه گفت: اکتشاف یکی از موضوعات قابل توجه در بخش معدن است که نیاز است دولت با معدن کاران همکاری مشترکی داشته باشد. وی خواستار بررسی مساله تامین سوخت برای واحدهای معدنی شد و گفت: معدن کاران در تامین قطعات یدکی ماشین آلات معدن مشکل دارند.

«عباسعلی شعبانی» عضو کمیته معدن در این جلسه گفت: بخش حمل و نقل نیز به دلیل افزایش نرخ ارز با هزینه‌هایی روبرو شده است. وی خواستار استفاده از ارز دولتی برای بخش حمل و نقل شد.

«هدایت» رییس نظام مهندسی معدن استان اصفهان در این جلسه گفت: مشکلات بخش معدن تاثیرپذیرفته از مشکلات اقتصاد کشوری است. وی افزایش بهره وری و توسعه آموزش را یکی از نیازهای بخش معدن برشمرد و گفت: کاهش ضایعات معادن با استفاده از فناوری‌های روز امکان پذیر است.

وی ضایعات معادن را بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: با آموزش معدن کاران می‌توان ضایعات معدنی را به فرآوری محصولات معدنی تبدیل کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز