خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در جمع اعضای شورای شهر تاکید کرد:

نقش کلیدی و تصمیم ساز شوراها در اداره امور شهر بسیار موثر است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۵۰

با توجه به اینکه شوراها از ارکان تصمیم گیری در کشور هستند، باید با دقت نظر مسائل را بررسی نمایند.

ایلنا: علیرضا ذاکر اصفهانی در دومین جلسه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان، بر نقش کلیدی و تصمیم ساز شورا‌ها در اداره امور شهر تأکید کرد. استاندار اصفهان ابراز امیدواری نمود که در این دوره شاهد ارتقا کمی و کیفی شورا‌ها در ساختار اداره شهر‌ها و روستا‌ها باشیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، وی با اشاره به اهمیت اجرای کامل قانون شورا‌ها، اظهار داشت: بدین ترتیب بخشی از وظایفی که هم اکنون بر عهده دستگاه‌های حاکمیتی است، به معنای واقعی به مردم واگذار خواهد شد.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه جایگاه شورای شهر و شهرداری باید جایگاهی متفاوت‌تر از جاگاه فعلی باشد، اذعان داشت: باید با استفاده از ساختار و قانون شورا‌ها، مدیریت شهری قوی‌تر صورت پذیرد.

وی با اشاره به اصل ۵۶ قانون اساسی، گفت: حاکمیت از آن خداست و سرنوشت انسان به دست خود او رقم می‌خورد.

استاندار اصفهان افزود: بر همین اساس، در اصل ششم قانون اساسی موقعیت ملت و امور کشور با اتکا به آرا عمومی اداره می‌شود و مردم از طریق انتخابات خود چگونگی اداره امور را رقم می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه مطابق اصل هفتم قانون اساسی، شورا‌ها و مجلس از ارکان تصمیم گیری کشور هستند، ادامه داد: در اصل یکصدم قانون اساسی شوراهای اسلامی شهر و روستا ناظر پیشبرد سریع برنامه‌ها هستند.

ذاکر اصفهانی تصریح کرد: مردم بواسطه انتخاب اعضای شورا‌ها اسلامی شهر و روستا در پیشبرد هر چه بهتر برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی همکاری داشته و این امور با نظارت شورا‌ها که منتخبین مردم هستند، صورت می‌پذیرد.

وی با تأکید بر شناسایی و مشخص نمودن جایگاه‌های واقعی در همه بخش‌ها از جمله شورا‌ها، تصریح کرد: با تحقق این مهم شاهد ارتقا کمی و کیفی فعالیت‌ها خواهیم بود.

استانداراصفهان در پایان بر توجه اعضای شورای این شهر بر مباحثزیست محیطی و آلاینده‌ها تأکید کرد و افزود: پیگیری موارد انتقال آب، طرح‌های بهشت آباد و تونل گلاب از مهم‌ترین مسائل اصفهان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز