خبرگزاری کار ایران

در غالب یک تفاهم نامه چهار جانبه انجام شد؛

تأمین نیاز صنایع ملی استان اصفهان با کمک شرکت های دانش بنیان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۴۰۲

شبکه پژوهش و فناوری مرکزی کشور، دانشگاه صنعتی، دانشگاه اصفهان و شهرک علمی تحقیقاتی، تفاهم نامه‌ای پیرامون احصا وتامین نیاز صنایع ملی در استان اصفهان امضاء کردند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهدی فتحیان پور مدیر ارتباط با دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام این خبر گفت: این مجموعه ها از سال 1384 باهم فعالیت می کردند، اما با انعقاد این تفاهم نامه این همکاری در قالب یک شبکه با هدف شناسایی نیاز صنایع فعال در استان اصفهان و تامین نیاز آن توسط شرکت های دانش بنیان و ایده پردازان سبب یک هم افزایی می شود.

او ادامه داد: در شبکه پژوهش با تغییر اساس‌نامه دانشگاه اصفهان، اتاق بازرگانی اصفهان و شرکت فولاد مبارکه به جمع ما پیوستند.

مدیر ارتباط با دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به  ۱۵۸نیاز احصا شده از صنایع سراسر کشور در سایت مشترک این مجموعه اظهار داشت: این نیاز ها روی درگاه ما قرار گرفت که ۷۵ پروپزال برای تامین آن دریافت کردیم.

او یادآور شد: از مجموع طرح های دریافت شده، هفت طرح با تامین اعتبار ۸۳۶ میلیون تومان تایید شد.

فتحیان پور خاطرنشان کرد: سامانه جدیدی راه اندازی کردیم که تا کنون ۲۰۰ نیاز احصا شده داریم؛ دو نیاز توسط دانشگاه صنعتی اصفهان پروپزال شده که امیدواریم به قرار داد منتهی شود. این نیازهای احصا از صنایع مختلف بوده که در این شبکه به پارک های دانش بنیان اطلاع رسانی می شود تا در صورت توانایی تامین آنها وارد عمل شوند.

تفاهمنامه چهارجانبه حلقه مفقود بود

آرش شاهین مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان با بیان اینکه این تفاهم نامه چهار جانبه حلقه مفقود برای تامین نیاز صنایع ملی بود اظهار داشت: ما در غالب یک شبکه و با یک الگوی جدید می توانیم نیاز فناوری در تمام استان اصفهان را تامین کنیم.

او اضافه کرد: در غالب یک فرایند هوشمند از صفر تا صد راه مشخص است و بر خلاف روند های دیگر ما می دانیم انتهای راه به کجا خواهیم رسید، چراکه الگوی حل مساله مد نظر ما در غالب فرایندکارا است.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه این تفاهم نامه از معدود حرکت هایی است که در سطح کشور و وزارت علوم انجام می شود ادامه داد: از ویژگی های دانشگاه های نسل ۳ و ۴ ایجاد شبکه و توسعه فعالیت های چندجانبه با هم افزایی و اثر بخشی در فعالیت های موثر بر جامعه است. این فرایند خلا بین دانشگاه و محققین و نیازهای صنایع را پر می کند.

شاهین تصریح کرد: قبلا فقط نیازها مطرح می شد و کمتر بحث آینده و آینده پژوهشی در نظر گرفته می شد، اما رویکرد جدید دریافت نظرات و ایده های محققین و ایده پردازان و بحث بهم پیوستن تخصص ها است.

اصفهان رتبه اول کشور در تعداد و گردش مالی شرکت های دانش بنیان

جعفر قیصری رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نیز با بیان اینکه استان اصفهان بزرگ ترین مجموعه شرکت های فناور و دانش بنیان در کشور است ادامه داد: ما از نظر تعداد شرکت ها وگردش مالی آن در کشور اول هستیم.

او افزود: در این شبکه  هم افزایی جهت افزایش تصاعدی توان سبب کسب موفقیت های بیشتر می شود. جذب۴۵ درصد سرمایه گذاری به ارزش مالی ۱۹ و نیم میلیارد تومان از ۴۴ میلیارد تومان برای هفت طرح تایید شده در هفته پژوهش گواه این ادعا است.

به گفته حسین فخاری رئیس هیات مدیره شبکه پژوهش و فناوری مرکزی کشور در زمینه تامین اعتبارات مالی هیچ منبع مالی از سوی وزارت علوم مشخص نشده و  بحث مالی از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی، فولاد مبارکه و دانشگاه های صنعتی و دانشگاه اصفهان و شرکت های دانش بنیان تامین می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز