خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

دلایل ابتلا به شکاف لب و کام در جنین/ بهترین زمان جراحی بینی در بیماران گرفتار شکاف لب

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۹۹۶

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه از هر ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ نوزاد تازه متولد شده یک نفر مبتلا به شکاف لب و کام است، گفت: وراثت، بیماری های ویروسی و استعمال دخانیات و مصرف الکل می تواند سبب بروز این مشکل در جنین شود.

به گزارش ایلنا، دکتر حسین ابدالی ، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در آستانه برگزاری سومین وبینار ماهانه بزرگان رینوپلاستی ایران اظهار داشت: جراحی زیبایی بینی در بیماران مبتلا به شکاف لب و کام از جمله مباحث اصلی است که در این وبینار مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرند.

 وی افزود: اساتید و صاحب‌نظران برجسته در این وبینار حضور دارند و این افراد اطلاعات و تجربیات خود را درباره جراحی زیبایی بینی در بیماران مبتلا به شکاف لب و کام به اشتراک می‌گذارند و این موضوع می‌تواند در کمک به بیماران و ارتقاء علم و دانش بسیار حائز اهمیت باشد.

رئیس مرکز تحقیقات ناهنجاری های جمجمه صورت و فک دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه شکاف لب و کام جزو شایع‌ترین بیماری‌های مادرزادی ناحیه صورت محسوب می شود، گفت: تقریباً از هر هزار تا ۷۰۰ نوزادی که متولد می‌شود یکی گرفتار شکاف لب و کام بوده و حدود دو سوم از این بیماران شکاف لب همراه با مشکلات بینی دارند.

دکتر ابدالی با بیان اینکه حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر در کشور مبتلا به شکاف لب و کام هستند، گفت: علت این بیماری در اکثر موارد ناشناخته است ولی بر اساس برخی از تحقیقاتی که انجام گرفته، وراثت نقش ۳۰ تا ۵۰ درصد در بروز این مشکل دارد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین تغذیه مادر هنگام بارداری، عوامل محیطی، استعمال دخانیات و مصرف الکل همچنین مصرف برخی از داروها و بیماری‌های ویروسی می‌توانند در بروز این مشکل در جنین نقش داشته باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: نوزادانی که دچار شکاف لب هستند اصولاً در سه ماهگی عمل جراحی بر روی آنها انجام می گیرد و ترمیم اولیه بینی نیز انجام می‌شود ولی سن ۱۶ تا ۱۸ سالگی بهترین زمان برای انجام ترمیم ظاهری بینی در بیماران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز