خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

۱۰ درصد دانش آموزان قزوینی از عضویت در شبکه شاد محروم هستند

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۹۷۸

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ۱۰ درصد دانش آموزان در استان قزوین به دلیل عدم زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق روستایی از دسترسی به شبکه شاد محروم هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین،حسنعلی اصغری با بیان اینکه دانش‌آموزان در مدارس شهری و روستایی تقریبا از امکانات آموزش مجازی برخوردار هستند، اظهار کرد: هم‌اکنون ۹۰ درصد دانش آموزان و ۱۰۰ درصد معلمان قزوینی عضو شبکه شاد هستند و از برنامه‌های آموزشی این شبکه استفاده می‌کنند ولی ۱۰ درصد دانش‌آموزان به علت نداشتن زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق روستایی و عدم برخورداری خانوارهای کم‌بضاعت از تلفن‌های هوشمند و تبلت از عضویت در شبکه شاد محروم هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون آموزش و پرورش با شعار "مدارس تعطیل است اما آموزش تعطیل نمی‌شود" فعالیت‌های خود را ادامه داده و معلمان مدارس با تمام توان فعالیت‌های آموزشی را از طریق فضای مجازی و شبکه شاد ادامه می‌دهند و مدیران مدارس نظارت کامل به برنامه‌های درسی دانش آموزان دارند .

اصغری با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ روستا در سطح استان به شبکه اینترنت دسترسی ندارند، ادامه داد: برای دانش آموزان این مناطق با استفاده از جزوه‌های آموزشی، سی دی و تولید درسنامه و محتوای آموزشی یا از طریق تلویزیون آموزش ها انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه هیچ دانش آموزی از آموزش دور نیست، تاکید کرد: کلاس‌ها در روستاها به دلیل کم بودن تعداد جمعیت اغلب به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و در شرایط فعلی با ارسال بسته‌های آموزشی با رعایت موارد بهداشتی آموزش‌ها ادامه دارد.

وی تصریح کرد: تلاش می‌شود همه دانش آموزان از امکانات آموزشی برابر برخوردار باشند و عدالت آموزشی برقرار باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یادآور شد: هم اکنون امکانات آموزشی شبکه شاد افزایش یافته و موانع دسترسی به آن نیز تا حدودی برطرف شده است ولی کاستی‌هایی نیز  وجود دارد که به مرور زمان حل خواهد شد.

استان قزوین دارای ۲۳۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز