خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم خراسان رضوی مطرح کرد؛

استخدامی های زیرپوستی، دلیل ناکارآمدی ادارات دولتی تربت حیدریه

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۹۳۸

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی از ادارات نیروهای ناکارآمد مشعول به کار هستند به دلیل این که استخدامی ها در این شهرستان زیر پوستی و ناعادلانه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، محسن زنگنه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه مجوز اداره کل راه آهن تربت حیدریه در گرو سازمان استخدامی کشور است، اظهارکرد: تنها ایراد و یا اصلی ترین مانع بر سر راه، سازمان استخدامی کشور است که باید برای اینکه راه آهن تربت حیدریه بعنوان اداره کل معرفی شود مسئولیت بیشتری را واگذار کند و این در حالی است که اداره کل راه آهن طبس با ۱۰۶ پرسنل و راه آهن تربت حیدریه با ۱۰۰ پرسنل مشغول به کار هستند. 

او گفت: توافق اولیه با سازمان استخدامی کشور انجام و قرار شده طرحی تدوین و ارسال شود تا مشکل مجوز اداره کل راه آهن تربت حیدریه برطرف شود

نماینده مردم تربت حیدریه در پاسخ به سئوال خبرنگار مبنی بر اینکه چرا در حوزه قیمت گذاری زعفران وحدت نظری حاصل نشد، گفت: ماهیت شورای ملی و اتحادیه صادرکنندگان زعفران برای مردم مشخص شده است و ما در روزهای ابتدایی سال یعنی ۶ ماه مانده به فصل برداشت با چند نفر از این افراد که در قیمت گذاری زعفران نقش دارند جلسه گذاشتیم و آنها اعلام کردند که چرا دولت در حوزه خرید ورود می کند و اینکه تعرفه صادرات را کاهش دهیم و تسهیلاتی برای خرید در اختیار آنان قرار دهیم.

زنگنه اظهار کرد: با وجود اینکه آنها اعلام کردند اگر این سه مشکل برطرف شود یقینا زعفران را به ۲۰ میلیون تومان می خرند، در گام نخست خرید زعفران را از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار کردیم و تعرفه صادراتی را تا ۵۰ درصد کاهش دادیم و قدم آخر هم تسهیلات ۱۰۰۰ میلیارد تومانی با منابع بانکی مشخص و نرخ ۱۵ درصد برایشان فراهم کردیم اما آنها به وعده خود عمل نکردند.

او با بیان اینکه ماهیت اصلی شورای ملی زعفران و اتحادیه صادرکنندگان برای مردم و نمایندگان مجلس مشخص شده و آنها نمی توانند نمایندگی زعفران را در کشور بعهده بگیرند، گفت: در حال حاضر بخش خصوصی را فعال کردیم و چند تا مجموعه جدید در حوزه خرید وارد شدند و زعفران را با قیمت های خوب خریداری می کنند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه که چرا طرح شفافیت آرا را ادامه ندادید، اظهار داشت: طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس در کمیسیون آئین نامه است و بزودی برای رای گیری وارد صحن می شود اما نکته مهم و اساسی وجود دارد که باید مراقب باشیم تا فضای پوپولیستی در مجلس ایجاد نشود و طرح شفافیت آرا نباید فضای پوپولیستی را در مجلس ایجاد کند. 

نماینده مردم تربت حیدریه در ادامه به نحوه استخدامی ها در مراکز دولتی اشاره کرد و افزود: در برخی از ادارات نیروهای ناکارآمد مشعول به کار هستند به دلیل این که استخدامی ها در این شهرستان زیر پوستی و ناعادلانه است، از سوی دیگر تسهیلات ارزان قیمت و خوبی هم به شهرستان در طول سال تعلق می گیرد اما نحوه واگذاری آن نیز ناعادلانه است. 

او بیان کرد: باید سامانه ای تهیه شود که استخدامی ها بر اساس قانون و کارآمدی و توانمندی افراد انجام بشود تا سیستم اداری بتواند در مواقع مورد نیاز پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی در ادامه از ساماندهی ورودی‌های شهر تربت‌حیدریه با هدف جذب و ماندگاری بیشتر گردشگران در این منطقه خبر داد. 

او گفت: صنعت گردشگری می‌تواند اقتصاد شهر تربت‌حیدریه را متحول کند و این امر نیازمند ایجاد تشکل قوی با حضور تمامی فعالان گردشگری شهرستان‌های  تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات و فعال شدن سامانه سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری این شهرستان‌ها است.

او گفت: برای حمایت از ظرفیت‌های گردشگری روستایی نیز باید نقشه مطالعاتی و سرمایه‌گذاری روستاهای هدف گردشگری به ‌ویژه در منطقه رودمعجن، حصار و نسر تربت‌حیدریه تهیه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز