خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد:

پایان عملیات کشت گندم دیم در اراضی کشاورزی قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۹۳۷

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از اتمام عملیات کشت گندم دیم در سطح ۱۰۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال زراعی جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مجید اسماعیلی با اعلام این خبر اظهار کرد: کشت گندم دیم سال زراعی جاری در اراضی کشاورزی استان قزوین نسبت به سال زراعی قبل حدود هفت هزار هکتار رشد داشته است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه با توجه به لزوم صرفه جویی در آب، توسعه کشت گندم در اراضی دیم از طریق استفاده از بذور اصلاح شده و استاندارد، مقابله با علف های هرز و بیماری ها از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد،افزود: قزوین در این خصوص جزو استان های پیشگام به شمار می رود.

اسماعیلی همچنین از تحقق ۹۲ درصدی کشت گندم آبی براساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در استان قزوین خبر داد و گفت: مقرر بود امسال ۴۸ هزار هکتار گندم آبی در مزارع استان کشت شود که به زودی این رقم محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: پیش بینی می کنیم در سال زراعی جاری بیش از ۳۲۰ هزار تن گندم  از مزارع دیم و آبی زیر کشت این محصول در استان قزوین برداشت و تولید شود.

برداشت گندم کشت شده در استان قزوین هرساله از اواخر خرداد آغاز و تا اواسط شهریور ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز