خبرگزاری کار ایران

معاون بهزیستی استان خبر داد:

اجرای طرح همیار مادر و کودک در چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۸۳۱

اجرای طرح همیار مادر و کودک در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش ایلنا، معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان گفت: این طرح در راستای برنامه جامع مبتنی بر اجتماع محلی، افزایش مشارکت اجتماعی و توسعه پایدار محلی با مشارکت گروه‌های همیار و همکاری و مشارکت سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی آغاز شده است.

مهشید سلیمانی افزود: اجرای این طرح زمینه افزایش دلبستگی بین مادر و کودک، ایجاد رابطه ایمن بین مادر و کودک و افزایش تاب‌آوری در افراد را فراهم می‌کند تا مادران با توانایی کنترل اضطراب و در آرامش کامل فرزندان خود را پرورش دهند.

وی گفت: این طرح بر اساس اصل ۱۰ و ۲۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با هدف توسعه برنامه‌های مشارکتی برای کنترل آسیب اجتماعی اجرایی می‌شود.

سلیمانی افزود: طرح راهبردی همیار مادر و کودک با رویکرد پیشگیرانه چندسطحی در خانواده و در سه مرحله بارداری، مادران دارای کودکان تا یک سالگی و مادران و کودکان تا قبل از سه سالگی برنامه‌ریزی شده است.

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح امسال برای مادران باردار در شهرستان‌های بروجن و سامان اجرا می‌شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است، افزود: ایجاد رابطه دلبسته ایمن بین مادر و کودک و تغییر نگرش مادران از مادر کامل به مادر کافی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی گفت: در این طرح مادران به مدت ۲۴ ساعت در قالب گروه‌های ۱۵ نفره آموزش‌های لازم را فرامی گیرند.

سلیمانی گفت: با برنامه ریزی منسجم پس از آموزش تسهیل‌گران، فرآیند یادگیری مشارکتی برای مادران اجرا می‌شود و پس از پایش در پایان سال، نتایج مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز