خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون گیلان خبر داد:

اهدای ۳۲۰۰ واحد خون در گیلان/ ۸ درصد اهداکنندگان بانوان هستند

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۶۵۹

مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به اهدای سه هزار و ۲۶۵ واحد خون طی ۱۰ روز گذشته در این استان، گفت: هشت درصد اهداکنندگان را بانوان تشکیل می دهند.

به گزارش ایلنا از رشت، بابک پاکدل با قدردانی از همدلی و مشارکت گیلانیان بعد از فراخوان نیاز به گروه‌های خونی در استان، اظهار کرد: بعد از اعلام فراخوان مبنی بر نیاز گیلان به همه گروه‌های خونی گیلانیان نوع دوست مشارکت خوبی به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به مراجعه سه هزار و ۸۲۸ نفر طی ۱۰ روز گذشته برای اهدای خون در استان گیلان، گفت: از این تعداد سه هزار و ۲۶۵ نفر خون اهدا کردند.

پاکدل با بیان اینکه از این تعداد ۷۹۹ نفر برای نخستین بار خون خود را اهدا کردند، اضافه کرد: هشت درصد اهداکنندگان را بانوان گیلانی تشکیل می‌دهند.

مدیرکل پایگاه انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه این استان یکی از استان‌های پر مصرف در فرآورده‌های خونی است، افزود: با توجه به گردشگر پذیر بودن استان و همچنین آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسم این استان به فرآورده‌های خونی بسیار نیاز دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه از اینکه با توجه به شرایط اهدای خون باید به صورت مستمر از سوی اهداکنندگان و خیران در استان گیلان انجام شود، تصریح کرد: زمان نگهداری فرآورده‌ها خونی محدود بوده و با توجه به مصرف بالای استان نیازمند هستیم که خیران و شهروندان گیلان به صورت مستمر برای اهدای خون اقدام کنند.

پاکدل با اشاره به روش‌های نوبت دهی به اهداکنندگان، اظهار کرد: اهداکنندگان خون برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات اداری با شماره تلفن ۳۳۳۳۲۶۷۰ - ۰۱۳ و در طول روز نیز با شماره ۳۳۳۲۶۰۰۶- ۰۱۳ تماس بگیرند و برای نوبت دهی اینترنتی اهدای خون نیز به آدرس www.nobatdehi.ibto.ir مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه سالانه تنها ۴.۵ درصد اهدا کنندگان خون را بانوان گیلانی تشکیل می‌دهند، ادامه داد: هر فرد می‌تواند سالانه سه یا چهار بار خون خود را اهدا کند که در بانوان هر چهار ماه یک بار و در آقایان هر سه ماه یک بار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز