خبرگزاری کار ایران

ایلنا از سمنان خبر می دهد؛

ثبت وقوع زلزله‌های طزره دامغان به نام مجن شاهرود/ صیدی :دستگاه لرزه نگار طرزه از ۴ سال پیش تاکنون خراب است

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۵۹۹

دهیار روستای ظزره دامغان از ادامه دار بودن زمین لرزه ها طی 24 ساعت در این روستا خبر داد و گفت: کانون و محل وقوع زمین لرزه ها در طزره دامغان است اما به نام مجن شاهرود ثبت می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سمنان، روستای طزره از توابع شهرستان دامغان با قدمت تاریخی بیش از ۱۰۰۰ سال در جنوب دامنه رشته کوه های البرز شرقی و در ۴۵ کیلومتری شهرستان دامغان واقع شده و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۸۰۰ متر است.

از صبح دیروز (شنبه 1 آذر ماه) که شهرستان دامغان و شاهرود در استان سمنان لرزیدند روستای طزره کانون و مرکز این لرزه ها و پس لرزه ها بود که در تماس اهالی روستا با خبرنگار ایلنا در سمنان و گفت وگو با مجید صیدی دهیار روستا این لرزه ها و پس لرزه ها تا هم اکنون (یک شنبه 2 آذر ماه) ادامه دار بوده است.

مجید صیدی در این باره به ایلنا گفت: از صبح دیروز تا امروز حدود 25 زمین لرزه و پس لرزه را در روستای طزره دامغان شاهد بودیم .

او گفت: شدت و تعدد دفعات وقوع زلزله در این روستا به حدی بود که شب گذشته حدود 30 خانوار به دامغان رفتند.

دهیار این روستا گفت: از آنجایی که فاصله طزره دامغان با مجن شاهرود حدود 5 کیلومتر است و دستگاه های ثبت لرزه نگاری در مجن شاهرود مستقر است تمامی زلزله ها به نام مجن شاهرود ثبت می شود در صورتی که کانون این زلزله ها در همین روستا است.

صیدی یادآور شد: از حدود 15 سال گذشته دستگاه ثبت لرزه نگار در ساختمانی در روستای طزره مستقر شده  و حدود 4 سال است که خراب است و هیچ لرزه ای را ثبت نمی کند.

او تصریح کرد: از صبح دیروز که زمین لرزه ها شروع شد و هم اکنون نیز ادامه دارد تعدادی از واحدهای مسکونی به صورت جزئی خسارت دیدند اما در حال حاضر نمی توان نظر نهایی در مورد میزان و مبلغ خسارت ناشی از آن را عنوان کرد و باید تمامی واحد های مسکونی را بازدید کنیم.

دهیار طزره با اشاره به اینکه حدود 500 واحد مسکونی در این روستا قرار دارد گفت: بسیاری از زمین لرزه ها و کانون وقوع آن ها به نام مجن ثبت می شود اما هیچ کدام از اهالی مجن و مسئولان محلی مجن متوجه وقوع زلزله نمی شوند در حالی که کانون اصلی این زمین لرزه ها طزره دامغان بوده است.

مجید صیدی به ثبت تمامی زمین لرزه ها و پس لرزه ها با ذکر ساعت و ثانیه وقوع آنها اشاره کرد و گفت: بسیاری از پس لرزه ها حتی در موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران نیز ثبت نشده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز