خبرگزاری کار ایران

۲۳۰ معتاد متجاهر در مراکز اقامتی بهزیستی قزوین نگهداری می شوند

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۵۸۷

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۲۳۰ معتاد متجاهر در مراکز اقامتی بهزیستی استان قزوین نگهداری می شوند که ۲۱۷ نفر از آنان مرد و ۱۳ نفر زن هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، زهرا غلامرضایی درباره چگونگی پذیرش معتادان متجاهر در ایام شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی که خطر انتشار این ویروس زیاد است پذیرش این بیماران براساس برنامه تعیین شده و با هماهنگی 3 دستگاه نیروی انتظامی، بهزیستی و دادگستری انجام می شود.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان ادامه داد: این بیماران پس از شناسایی از سطح شهر جمع آوری و پس از پیمودن فرآیند قرنطینه و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراکز تعیین شده پذیرش می شوند.

غلامرضایی افزود: بر اساس غربالگری های انجام شده، این بیماران طی یک دوره ۳ تا ۶ ماهه جهت درمان وارد مراکز خواهند شد.

او  بیان کرد: بیماران تمایلی و داوطلب ورود به درمان هم با انجام تست کرونا و هماهنگی با ادارات بهزیستی شهرستان های تابعه می توانند در مراکز دوره درمان خود را طی کنند.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر مشکل اصلی قرنطینه و پاسخ آزمایش کرونا است که ۴۸  ساعت طول می کشد و در صورت مثبت بودن آزمایش هر یک از افراد در این زمان امکان انتقال بیماری به سایر  افراد در قرنطینه وجود دارد و نهایت سعی بهزیستی و علوم پزشکی در تسریع پاسخ تست کرونا و کنترل شرایط قرنطینه می باشد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا تنها ۵۰ درصد ظرفیت این مراکز به دلیل ضرورت فاصله گذاری اجتماعی بیماران قابل بهره برداری است، گفت: استان قزوین به لحاظ ظرفیت و زیرساخت های مراکز ماده ۱۶ با محدودیت هایی رو به رو است و در حال حاضر برای پذیرش این افراد از ظرفیت مراکز ماده ۱۵ استفاده می کنیم.

غلامرضایی با اشاره به اینکه حساسیت لازم برای عدم ابتلای افراد مستقر در مراکز بهزیستی به بیماری کرونا، این موضوع در مراکز یاد شده به خوبی کنترل شده است.

در حال حاضر ۱۳ مرکز نگه داری بیماران متجاهر در استان قزوین فعالیت می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز