خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون یزد خبرداد:

نیاز مبرم بیماران کرونایی به پلاسما در استان/ درخواست از مردم برای اهدا خون

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۵۰۷

مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، اهدای پلاسما در همه گروه‌های خونی نیاز است.

به گزارش ایلنا، تقوایی با اشاره به اینکه استان یزد نسبت به سرانه جمعیت، بالاترین میزان اهدای پلاسما را در کارنامه دارد، از بهبودیافتگان کرونا خواست برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون استان یزد مراجعه کنند.

وی افزود: آقایان بالای ۱۸ سال که یک ماه از بهبودی شان از بیماری کرونا گذشته می‌توانند برای اهدای پلاسما اقدام کنند.

به گفته مدیرکل انتقال خون استان یزد، مرکز انتقال خون یزد در شیفت‌های صبح و عصر و مراکز انتقال خون شهر‌های میبد و اردکان هم در شیفت صبح پذیرای اهداکنندگان پلاسما و خون است.

تقوایی افزود: پلاسما در مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت در بدن جایگزین می‌شود و هیچ مخاطره‌ای برای فرد ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه فصل سرد سال را پیش رو داریم، از مردم خواست طبق روال سال‌های گذشته بصورت مستمر برای اهدای خون خود مراجعه کنند.

استاندار یزد هم امروز در بازدید از مرکز انتقال خون استان ضمن تشکر از فعالیت‌های کارکنان این مرکز گفت: استان یزد به لحاظ اهدای خون و ذخایر خونی، رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است به گونه‌ای که می‌توانیم نیاز خونی بیمارستان‌های مناطق مختلف کشور را هم تامین کنیم.

طالبی افزود گفت: خوشبختانه با مشارکت خوب مردم استان یزد در زمینه اهدای پلاسما هم رتبه اول کشور را کسب کرده ایم.

استاندار یزد اظهار امیدواری کرد با رفع مشکلات در حوزه تجهیزات انتقال خون بتوانیم انتقال خون استان یزد را بعنوان یکی از پایگاه‌های اصلی انتقال خون کشور معرفی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز