خبرگزاری کار ایران

نماینده کرمان و راور در مجلس خواستار شد:

استاندار ساماندهی حاشیه‌نشینی کرمان را در اولویت قرار دهد

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۴۵۴

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: تاکید داریم ساماندهی حاشیه شهر کرمان هر چه سریع تر عملیاتی و در دستور کار قرار گیرد .

به گزارش ایلنا، محمدرضا پورابراهیمی" در تشریح نشست مشترک با استاندار جدید کرمان ضمن گلایه از نحوه انتخاب استاندار توسط وزارت کشور اظهار کرد: انتظار ما از وزیر کشور به عنوان یکی از وزرای موثر دولت این بود در زمینه تعیین استاندار کرمان به عنوان یکی از استان‌های مطرح کشور بدون هماهنگی با نمایندگان اقدام نکند و این اقدام از نظر ما به هیچ عنوان قابل قبول نیست و طبیعتا این موضوع از طریق مجمع نمایندگان با وزارت کشور پیگیری می شود.

وی با اشاره به همکاری با استاندار کرمان تاکید کرد: موضوعات مربوط به مشکلات و مسائل استان کرمان را در قالب همکاری مشترک در دستور کار قرار خواهیم داد تا مشکلات مردم بر طرف شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به شرایط کرمان و گستردگی و حجم کارها در این استان از استاندار کرمان درخواست کردیم تا در ماه های پایانی دولت در راستای رفع مشکلات مردم اقدامات جهادی و انقلابی را در دستور کار قرار دهد.

وی در ادامه با تشکر از پیگیری های استاندار سابق کرمان در راستای رفع معضل حاشیه نشینی در کرمان گفت: اقدامات بسیار خوبی از طریق وزارت راه و شهرسازی در بحث اعتبارات بازآفرینی شهری در نظر گرفته شده و تصمیماتی نیز در طول یک سال اخیر در زمینه ساماندهی حاشیه شهر کرمان با 120 هزار نفر حاشیه‌نشین انجام و ستادهای تسهیلگری و بنیاد مسکن و راه و شهرسازی و بانک ها در این زمینه درگیر شده اند.

پورابراهیمی در ادامه با اشاره به موضوع ساماندهی حاشیه شهر کرمان گفت: از استاندار جدید کرمان درخواست کردیم تا پیگیری موضوعات مربوط به اقدامات انجام شده قبلی و اقدامات مربوط به شهرک صنعتی به عنوان نخستین مکان ساماندهی حاشیه شهر کرمان هر چه سریع تر عملیاتی و در دستور کار قرار گیرد که با موافقت استاندار کرمان همراه شد و به زودی این نشست پیرامون حل مشکل حاشیه نشینی در شهر کرمان برگزار می شود.

وی با اشاره به نشست مشترک با معین های اقتصادی استان کرمان گفت: یکی از محورهای مهم نشست با استاندار کرمان بحث معین های اقتصادی استان کرمان بود و با جدیت مطالبه توسعه اقتصادی از منظر معین‌های اقتصادی را مانند سال های گذشته پیگیری خواهیم کرد و از استاندار کرمان درخواست کردیم تا در این زمینه به شکل جدی ورود پیدا کند و اقدامی را در این بخش انجام دهد که با موافقت ایشان به زودی نشست مشترک با معین های اقتصادی در تهران برگزار می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: هدف از نشست با معین های اقتصادی ارائه آخرین گزارش عملکرد و اقدامات معین های اقتصادی در کرمان است.

وی در ادامه با اشاره به مازاد درآمد مالیاتی استان کرمان طی سال های گذشته بیان کرد: نشست مشترک با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با موضوع وصول و واریزی مالیات بر درآمد استان کرمان در قالب 138 میلیارد تومان برای رفع مشکل کسری بودجه و کمک به رفع مشکلات زیرساختی در بخش های مختلف با حضور استاندار کرمان به زودی برگزار می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در شهرستان های کرمان و راور و قرار گرفتن این شهرستان ها در حالت قرمز از استاندار درخواست کردیم به صورت ویژه مشکلات و مسائل این شهرستان ها را همزمان با پیگیری و رفع مسائل استان به دلیل مرکزیت بودن کرمان و محرومیت راور در دستور کار قرار دهد تا هر چه سریع تر بهبود شرایط شیوع کرونا را در این دو شهرستان شاهد باشیم.

وی از اقدام استاندار کرمان مبنی بر حضور در بیمارستان های بیماران مبتلا به کرونا به عنوان نخستین اقدام در راستای کاهش مشکل شیوع ویروس کرونا در این استان استقبال و بیان کرد: آماده هرگونه همکاری در راستای رفع این مشکل در استان کرمان با مجموعه ستاد کرونا و استاندار کرمان هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات شهرستان راور اظهار کرد: یکی از محورهای نشست با استاندارد کرمان مشکلات شهرستان راور بود و در همین راستا اقداماتی طی سال های اخیر در شهرستان راور انجام شده اما این کارها پاسخگوی نیازمندی های مردم این شهرستان در بخش های مختلف به ویژه در زمینه های اشتغال و اقتصاد نیست.

وی با بیان اینکه در ماه های اخیر و بعد از تشکیل مجلس یازدهم اقداماتی برای ایجاد طرح های جدید یا به اتمام رساندن طرح های قبلی در شهرستان راور آغاز شده است افزود: در راستای تحقق این اهداف در راور کمک و همراهی مجموعه استانداری کرمان را می خواهد و از استاندار جدید کرمان خواستیم تا بازدید از شهرستان راور را در دستور کار قرار دهد.

پورابراهیمی با اشاره به موافقت استاندار کرمان با درخواست سفر و بازدید از شهرستان راور، اولویت طرح های قابل پیگیری و افتتاح در این شهرستان را در بخش های صنعتی و معدنی عنوان کرد و افزود: هر چه سریع تر سفر به راور جهت بررسی مشکلات این شهرستان محروم باید انجام شود تا طرح ها اقتصادی با هماهنگی با دستگاه های اجرایی مربوطه آغاز یا تکمیل شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در سال پایانی دولت دوازدهم شاهد اتفاقات مثبتی در راستای رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی در استان کرمان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز