خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت در نشست با حلاج پور مطرح کرد:

عمارت تاریخی شهرداری رشت مرمت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۳۹۴

شهردار رشت در نشست با مدیرکل سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان مطرح کرد: عمارت تاریخی شهرداری رشت مرمت می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، در دیدار سید محمد احمدی شهردار رشت با مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در زمینه حفظ و مرمت بناهای تاریخی شهر که نشانگر هویت و اصالت مردمان آن است ، بحث و تبادل نظر شد.

در این دیدار شهردار رشت با بیان اینکه همه ما دارای تعلق خاطر نسبت به شهر رشت هستیم، گفت: فارغ از جایگاه حقوقی که عهده دار اجرای تکالیف آن هستیم، به عنوان شهروند وظیفه‌ای در قبال فرهنگ و هنر شهرمان داریم و باید برای پویایی هر چه بیشتر آن تلاش کنیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در نگهداری از ابنیه تاریخی شهر ، تصریح کرد : نباید برای کمبودها و مشکلات موجود ، به دنبال مقصر باشیم بلکه هر کدام بنا به وظیفه ای که بر عهده داریم باید برای رفع موانع همت کنیم.

شهردار رشت با یادآوری پیشینه فرهنگی غنی شهر تاکید کرد : قطعا شهرداری رشت در کنار خدمت رسانی به شهروندان وظیفه ایجاد نشاط، ارتقا فرهنگ و هنر و توسعه گردشگری را بر نیز عهده دارد.

عمارت تاریخی شهرداری رشت مرمت می‌شود

احمدی با اشاره به اینکه شهرداری با جدیت گام های موثری در زمینه تعامل با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر خواهد داشت ، اعلام کرد: در اولین گام و در کوتاهترین زمان ممکن عملیات مرمت و بهسازی عمارت شهرداری رشت و همچنین ساختمان تاریخی سازمان فرهنگی مجاور مجتمع خاتم الانبیا(ص) آغاز می شود.

وی همچنین از تشکیل ستاد گردشگری در شهرداری رشت با هدف توسعه گردشگری در این شهر خبر داد.

رضا رسولی عضو شورای شهر رشت نیز در این نشست با اشاره به تمام تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری و ارتقا فرهنگ این شهر، خواستار توجه بیشتر به جهت گیری‌های صحیح با دیدگاه علمی و تخصصی به این موضوع شد.

وی در ادامه توسعه فعالیتهای شهر خلاق و برندسازی در این زمینه را عاملی مهم در توسعه گردشگری برشمرد و خاطر نشان کرد: با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و بهره مندی از توان علمی افراد متخصص، می‌توان به دستاوردهای بیشتر و موثرتری دست یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز