خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت تاکید کرد:

لزوم توسعه امکانات و زیرساخت های انتقال خون و هلال احمر

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۳۸۴

فرماندار رشت با تاکید بر اهمیت و نقش حیاتی سازمان انتقال خون و هلال احمر در هنگام بروز حوادث و سوانح بر لزوم توجه ویژه و توسعه امکانات و زیرساخت های انتقال خون و هلال احمر تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی فتح اللهی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات انتقال خون و جمعیت هلال احمر استان گیلان که با حضور کوچکی نژاد نماینده شهرستان رشت و مدیران کل انتقال خون و هلال احمر استان برگزار شد، با اشاره به مشکل کاهش ذخیره بانک خون ناشی از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: تامین خون و نحوه نگهداری از آن با استفاده از تکنولوژی جدید می تواند در راستای بهره وری و استفاده از این نعمت الهی بسیار اثرگذار باشد و در این راستا باید امکانات و تجهیزات مورد نیاز سازمان انتقال خون فراهم شود.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به نیاز سازمان انتقال خون به خودروی سیار مجهز به تجهیزات انتقال خون، تصریح کرد: در راستای جبران کمبود خون، باید هر چه سریعتر نسبت به تامین خودروی جدید سیار انتقال خون اقدام شود.
 
وی با اشاره به نقش پررنگ هلال احمر در تمامی وقایع و حوادث طبیعی و غیر طبیعی، خاطرنشان کرد: هلال احمر نقش  تاثیرگذار و مهمی در روند توسعه هر منطقه داشته و حتی در تامین مایحتاج بسته‌های خوراکی آسیب دیدگان حوادث گوناگون و اسکان ضروری مسافرین و در راه ماندگان، شاهد نقش آفرینی برجسته هلال احمر هستیم.
 
فتح اللهی با بیان اینکه متاسفانه استان گیلان و شهرستان رشت به رغم ارتقای امکانات در سال های اخیر همچنان عقب ماندگی هایی در زمینه امکانات و تجهیزات امدادی دارد، افزود: با توجه به اینکه رشت به عنوان مرکز استان به تمامی گیلانیان خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد، لذا باید شرایط به گونه ای فراهم شود تا بالاترین امتیاز را در شاخص های مختلف دارا باشد.
 
وی با اعلام آمادگی در راستای افزایش تعداد پایگاه های امداد و نجات در سطح بخش های تابعه شهرستان، افزود:نیازمندی‌ها و مشکلات پایگاه‌های امدادونجات هلال احمر شهرستان رشت در قالب نشست‌های تخصصی پیگیری خواهد شد.
 
کوچکی نژاد نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره پیگیری های انجام پذیرفته در جهت جبران کمبودها و کاستی های هلال احمر گیلان، خاطرنشان کرد: با همه این پیگیری ها و اقدامات خوبی که در راستای رفع این کمبودها صورت پذیرفته، متاسفانه هلال احمر استان گیلان در قیاس با سایر استان ها همچنان دچار نقص هایی است که امیدواریم که هر چه زودتر رفع شود.
 
کوچکی‌نژاد همچنین با بیان اینکه حساسیت موضوع انتقال خون در هنگام بروز حوادث و سوانح بیشتر ملموس می‌شود، افزود: سازمان انتقال خون در استان گیلان جهت حفظ و نگهداری خون نیازمند امکانات بیشتر و تامین فضای مناسب در این راستا است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز