خبرگزاری کار ایران

در پی اقدام عوامل شهرداری مطرح شد؛

واکنش عضو شورای شهر بندرعباس به حادثه تخریب خانه زن بندر عباسی

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۲۳۲

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: حادثه ای اتفاق افتاده که احساسات عمومی را جریحه دار کرده است، ما برای افکار عمومی احترام قائلیم اما معتقدیم که مسئولان نباید در قضاوت های خود شتابزده عمل کنند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، آبتین امیری اظهار کرد: تصرفی غیر قانونی در بستر رودخانه صورت گرفته است، ظاهراً این خانم به صورت خانوادگی دو مکان دیگر هم در همان نزدیکی تصرف کرده بوده است، با این وجود هرگونه حرکت تند و غیر قانونی را در مقابل یک اقدام غیرقانونی محکوم می‌کنیم اما قانون وضعیت حفاظت از اموال و املاک عمومی را مشخص کرده است مگر اینکه قانون را عوض کنیم.

وی افزود: از یک سو با بافت فرسوده 43 درصدی در شهر بندرعباس مواجه هستیم، شهر بندرعباس بیش از این توان اسکان غیر مجاز را ندارد و از سوی دیگر با موج مهاجرت مواجه هستیم، باید برای این مشکل به یک راه‌حل اساسی رسید و مسئولانه و با نگاه به آینده نظر داد. سرنوشت شهر بندرعباس با این همه مهاجرت غیرقابل کنترل چیست؟

 عضو شورای شهر بندرعباس ادامه داد: بدلیل مماشات در سال‌های گذشته ما یکی از عجیب‌ترین شهرهای ایران را داریم. شهری با ۴۳ درصد بافت فرسوده، چاه ویلی که میلیاردها تومان از پول مردم برای ساماندهی در آن می ریزیم ولی بازهم نتیجه نمی گیریم.

وی ادامه داد: پولی که به عنوان عوارض از مردم می گیریم، بجای اینکه صرف آبادانی و زیبایی شهر و رفاه شهروندان شود، صرف رفع تصرفات و بازگشایی معابر در بافت فرسوده می شود، این وضع تا کی ادامه خواهد داشت؟

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بندرعباس گفت: ما نمی توانیم از یک سو از نیروهای مسکن و شهرداری بخواهیم با قاطعیت با تخلف برخورد کنند و از سوی دیگر رفتار آنها را محکوم کنیم. کاری نکنیم که هیچ ماموری جرات جلوگیری از تخلف را پیدا نکند.

وی بیان کرد: طبق اصل ۳۱ قانون اساسی داشتن سر پناه حق هر شهروندی است ولی مسئول این مشکل کیست؟ لطفا یک نفر به صراحت به این سئوال پاسخ دهد. اگر شهرداری مسئول این مشکل است، زمین و اعتبار لازم را  در اختیار شهرداری قرار دهند، از فردا شروع به ارائه خدمات رسانی می کنیم و حرفی هم نداریم.

امیری تصریح کرد: بنده قصد دفاع از هیچ کس را ندارم اما ترجیح می دهم قبل از قضاوت در هر موردی صدای هر دو طرف را بشنوم بعد قضاوت کنم. داشتن سر پناه حق هر ایرانی است اما این اتفاق با ابراز همدردی به دست نمی آید، بیایید اعتبار و ابزار آن را فراهم کنیم .

 عضو شورای شهر بندرعباس اضافه کرد: باید دید چه عوامل و چه عملکردی باعث گسترش فقر و مهاجرت افراد به استان هرمزگان شده است ؟ چه شده که زنی بی سرپرست ناچار شود، به خودسوزی دست بزند؟ علت واقعی این معضل چیست؟

امیری گفت: اعضای شورا در کمیسیون ماده 100 حضور دارند و در این جلسات تمام تلاش خود را می کنند که تا آنجا که امکان دارد خانه ای تخریب نشود، روزی نیست که با تقاضای جلوگیری از تخریب از سوی ارباب رجوع مواجه نشویم  و سعی می کنیم با پا درمیانی راهی برای جلوگیری از این تخریب ها پیدا کنیم، ولی براستی سقف این رویه تا کجاست ؟ چرا مردم به چنین روزی افتاده اند ؟

رئیس کمیسیون عمران شورا افزود: بیاییم علل واقعی این مشکلات که دامن بخش بزرگی از جامعه را گرفته است را شناسایی کنیم، چرا یک نفر باید خودسوزی کند تا مسئولان در فکر خانه و سرپناه برای او باشند؟ آنها که نیازمند هستند و خودسوزی نمی‌کنند تکلیف آنها چیست؟

وی بیان کرد: از برخی موضع گیری های شتابزده و احساسی برخی مسئولان تعجب می کنم. چرا آنها بدون شنیدن حرف های دو طرف موضع می گیرند و تنها می خواهند از احساسات عمومی عقب نیفتند؟ مدیران دستگاه های اجرایی خود تجربه مشکل تصرف غیر مجاز را دارند و سابقاً در جلسات خصوصی نسبت به رشد افسار گسیخته حاشیه نشینی ابراز نگرانی کرده و هشدار داده اند ولی اکنون در افکار عمومی موضع دیگری می گیرند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز