خبرگزاری کار ایران

دادستان مرکز استان اردبیل:

حمایت از تولیدکنندگان از راهکارهای مهم تنظیم بازار است/ صادقی : ضرورت برخورد شدید با گرانفروشان و احتکار

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۰۹۱

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت:حمایت از تولید کنندگان یکی از موضوعات مهم و کلیدی تنظیم بازار است.

به گزارش ایلنا، ارژنگ عزیزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در جلسه  کارگروه تنظیم بازار استان اردبیل در خصوص نظارت بر بازار عنوان کرد: فرمانداری ها در اکیپ های تلفیقی حضور خواهند داشت و هرگونه خروج آرد از استان ممنوع بوده و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

سید عبدالله طباطبایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در خصوص حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: برای حمایت از مصرف کنندگان نباید سطحی نگری کنیم  بلکه نگاه کلان و بلند مدت داشته باشیم چرا که حمایت از تولید کنندگان یکی از موضوعات مهم و کلیدی تنظیم بازار است.

طباطبایی در رابطه با حمایت قضایی تنظیم بازار عنوان کرد: در راستای تنظیم بازار نیروهای دستگاه قضایی آماده همکاری و همراهی در گشت های تلفیقی با سازمان صمت و ادارات و نهاد های مرتبط  را دارد و  با متخلفین و افرادی که باعث اخلال در بازار و روزی مردم می شوند با اشد مجازات برخورد خواهد شد. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در خصوص نانوایان متخلف نیز یادآور شد: در صورت مشاهده تخلف در نانوایی ها ضمن برخورد قانونی با متخلفین، پلاکاردی مبنی بر تخلف واحد صنفی بر سردر  واحد صنفی نصب خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در جلسه تنظیم بازار استان با اشاره  به جلسه ای که مسولین بسیج استان در خصوص استفاده از ظرفیت بسیج در راستای کنترل بازار و پیشگیری از احتکار کالا داشتند برای استفاده از ظرفیت بسیج که قبلاً هم تفاهم نامه کشوری صورت گرفته، عملیاتی شدن استفاده از توان بسیج را در زمینه نظارت بر زنجیره تامین، تولید و توزیع  ، و کنترل بازار و جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد سود جو و فرصت طلب  تاکید کردند .

صادقی در ادامه  افزود: کالا در سطح استان اولویت  سازمان صنعت، معدن و تجارت است و براین اساس هر زمان ستاد تنظیم بازار بر روی کالاها قیمت‌گذاری و قیمت مصوب آن را اعلام می کند ، عرضه کنندگان آن¬کالا حق ندارند آن محصول را بیش از قیمت مصوب به مردم عرضه کنند. 

صادقی خاطر نشان کرد: به طور قطع تصمیمات جلسه تنظیم بازار استان تغییرات مهم و محسوسی را بر روی بازار و کالاهای اساسی در راستای کاهش قیمت آنها خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز