خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار:

مانعی برای تردد خودروهای با پلاک بومی در قزوین وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۰۵۲

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: با اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها تردد خودروها با پلاک‌های بومی در ساعت مقرر در سطح استان قزوین بلامانع است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فرخزاد در جلسه شورای ترافیک و حمل‌ونقل استان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا اعمال محدودیت‌های تردد از امروز در سطح استان آغاز شده و طبق آن، تردد خودروها با پلاک غیربومی ممنوع است و مطابق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه اعمال ممنوعیت تردد از ساعت ۹ شب تا چهار صبح خواهد بود، بیان کرد: مبنای جریمه برای تردد در این ساعت دوربین‌های نظارتی است و بر اساس برخی ضوابط، افرادی که مشمول این طرح نمی‌شوند باید مجوز لازم را از فرمانداری‌ها دریافت کنند.

فرخزاد ادامه داد: اجرای طرح محدودیت‌های تردد، آخرین راه حل مطرح شده برای مهار کرونا از سوی ستاد ملی مقابله با این بیماری است و باید با جلب اعتماد عمومی برای اجرای درست و دقیق محدودیت‌ها و تصمیمات اتخاذ شده، اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در ستاد ملی کرونا وظایف و تکالیفی برای دستگاه‌ها مشخص شده و برخی اختیارات به استانداران واگذار شده است، اضافه کرد: طبق این تکالیف باید کمیته‌هایی را در ستاد استانی مقابله با کرونا داشته باشیم و با همکاری دستگاه‌های اجرایی از پلیس، فرمانداری، راهداری و شهرداری نواقص اجرای طرح را بررسی و با استفاده از تجربیات اسفندماه سال ۹۸ برای رفع آنها تلاش کنیم.

این مسئول تصریح کرد: فرمانداری قزوین برای مسدود کردن برخی ورودی‌ها و خروجی‌های شهر قزوین، هماهنگی‌ها لازم را با پلیس راهور خواهد داشت و نقاطی که قرار است به مرور و به صورت پلکانی مسدود شود طی جلسه‌ای با پلیس راه، راهور و دفتر فنی استانداری مورد بررسی و اجرا قرار خواهند داد.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه اعمال محدودیت‌ها براساس برنامه زمانبندی صورت خواهد گرفت، تاکید کرد: انسداد ورودی یا خروجی استان در آزادراه باید با نظر تخصصی پلیس راه و با اطلاع رسانی مناسب و به موقع صورت گیرد تا جلوی سردرگمی و نارضایتی مردم گرفته شود.

وی یادآور شد: مسئولیت محدودیت جاده‌های خارج از شهر برعهده پلیس راه و در داخل شهر برعهده پلیس راهور است و باید هماهنگی لازم در این زمینه با فرمانداران شهرستان‌ها صورت گیرد.

 این مسئول عنوان کرد: اداره کل راهداری استان باید دوربین‌های مبادی ورودی و خروجی شهر را تعمیر و راه‌اندازی کند و دوربین‌های دارای نقص را هرچه سریعتر در داخل مدار قرار دهد.

فرخزاد افزود: فرمانداری‌ها در صدور مجوز تردد خودروها باید دارای یک وحدت رویه باشند تا در آینده دچار چالش نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز