خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار خبر داد:

افزایش چهار برابری سطح کشت گلخانه ای در سبزوار

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۰۲۹

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان سبزوار گفت: سطح کشت گلخانه‌ای در این شهرستان از ۳۰ هزار مترمربع در سال ۱۳۹۲ به بیش از ۱۲۰ هزار متر در سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار؛ علی اصغر امانیان با بیان این خبر افزود : کشت محصولات به صورت گلخانه‌ای علاوه بر کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری، افزایش تولید در واحد سطح را نیز به همراه دارد، این کشت در چند سال اخیر در شهرستان سبزوار مورد توجه ویژه قرار گرفته است و در این شهرستان بیش از حدود ۴ برابر افزایش یافته است.

او  با بیان اینکه همچنین توسعه گلخانه‌های کوچک را شاهد بوده‌ایم. گفت: با توجه به بحران منابع آب ، توسعه کشت گلخانه‌ای از اولویت‌های جهاد کشاورزی شهرستان است و تلاش کرده ایم به منظور توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی با صدور پروانه رایگان و ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه از طرح‌های گلخانه‌ای در مقیاسهای کوچک حمایت کنیم. 

او اضافه کرد: عمده محصولات تولیدی در واحدهای گلخانه این شهرستان شامل گوجه فرنگی، خیار، فلفل دلمه، سبزیجات و نشای محصولات است. 

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با اشاره به صادرات بخشی از محصولات تولیدی گلخانه‌های شهرستان گفت: سال گذشته بیش از ۶۰۰ تن گوجه فرنگی این شهرستان به کشورهای آسیای میانه، روسیه و عراق صادر شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز