خبرگزاری کار ایران

ایلنا از زنجان خبر می‌دهد؛

تعطیلی شرکت خالص سازان روی به دلیل عدم انتقال کیک ها به محل جدید / قربانزاده: مسئولان برای انتقال فیلتر‌ها همکاری نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۹۶۴

مسئول روابط عمومی شرکت خالص سازان روی زنجان، گفت: مسئولان استان زنجان همکاری لازم را برای انتقال فیلتر کیک ها به محل جدید نمی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد قربانزاده،  با اعلام این خبر،گفت: از امروز- شنبه اول آذرماه -شرکت خالص سازان روی  زنجان واقع در 6 کیلومتری زنجان و چند شرکت دیگر در شهرک روی به دلیل پلمب محل دپوی فیلتر کیک ها که  50 روز پیش  اتفاق افتاد، تعطیل شد.

او ادامه داد: مسئولان استان زنجان همکاری لازم را در زمینه انتقال فیلتر کیک ها به محل جدید نمی ‌کنند که  با این روند به نظر می رسد همه شرکت های حاضر در شهرک روز زنجان یکی پس از دیگری تعطیل خواهند شد.

افشین رحمانیان، عضو مجمع نمایندگان کارگری زنجان  نیز در این زمینه با اشاره به اینکه گروه صنعتی خالص سازان روی زنجان،یکی از شرکت‌های مطرح در تولید روی  است، گفت : اخیرا با دستور دادگستری استان زنجان بالغ بر 7میلیون تن فیلتر کیک و پسماند روی در محل دپو این شرکت پلمب شده است .


رحمانیان با بیان اینکه بستر های انتقال فیلتر کیک ها در زنجان هنوز مهیا نشده است، تصریح کرد: بدون امکانات زیر ساختی روزانه باید 13هزار تن کیک و پسماند جا بجا شود که این مهم نیازمند ایجاد زیر ساخت های ویژه است.

او با اشاره به مسیر  45کیلومتری جابجایی این پسماند های روی از محل شهرک صنعتی روی زنجان تا محل دپو در اطراف زنجان، افزود: گذشته از محدودیت‌های جابجایی این پسماند‌های روی برای کامیونهای ویژه حمل فیلتر کیک ها در حال حاضر محل دپو نیز کاملا آماده برای انتقال نیست.

 رحمانیان،  با اشاره تعطیلی امروز گروه شرکت خالص سازان روی زنجان، تاکید کرد: در حال حاضر دغدغه ما بیکاری کارگران با حدود  12-10سال سابقه کار در این مجموعه است.


نماینده کارگری شرکت خالص سازان روی زنجان، همچنین با اشاره به فعالیت 465نفر اشتغال در این شرکت و مجموعه صنعت روی، تصریح کرد: در مجموع درشهرک صنعتی روی زنجان در مجموع بالغ بر  870نفر در حال فعالیت هستند که امروز با تعطیلی شرکت خالص سازان روی اشتغال کارگران همه شرکت های اقماری نیز در این مجموعه صنعتی به خطر افتاده است.

بر اساس  گزارش ایلنا مسئولان  این شرکت در حال رایزنی برای حل مشکل هستند.

 شرکت های روی زنجان از  سال 1384  در محل شهرک تخصصی روی راه‌اندازی شدند و تولید روی کشور از  30هزار تن در آن سال به 170 هزارتن در سال‌های اخیر رسید  که موجب اشتغالزایی برای 12 هزار نفر  شد . علاوه بر آن برای حدود 50 هزار نفر از جمعیت استان نیز مستقیم و غیر مستقیم درآمدزایی به همراه داشت اما مواد باطله ایجاد شده از این محصول و دپوی آنها در کنار کارخانه‌ها مشکلات زیست محیطی را برای مردم به ارمغان آورد که دادگستری مجبور شد آن را پلمب کند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز