خبرگزاری کار ایران

با دستگیری ۸ حفار غیر مجاز؛

کشف اشیای عتیقه در دامغان نافرجام ماند

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۹۳۰

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: با دستگیری هشت حفار، 2 فقره حفاری غیر مجاز برای کشف اشیای عتیقه در جنوب و شمال دامغان ناکام ماند.

به گزارش ایلنا از سمنان، مهدی قاسمی از کشف ۲ فقره حفاری غیر مجاز در روستاهای مناطق جنوب و شمال دامغان خبر داد و بیان کرد: برخی افراد سودجو با وسوسه گنج‌یابی و به دست آوردن اشیای عتیقه اقدام به حفاری غیر مجاز کرده بودند.

او با اشاره به دستگیری حفاران غیر مجاز در مناطقی از شمال دامغان، اظهار داشت: با تلاش نیروهای یگان حفاظت اداره میراث‌فرهنگی شهرستان دامغان و کمین‌های شبانه نامحسوس ۶ نفر در حین حفاری شبانه شناسایی و دستگیر شدند.

قاسمی ادامه داد: براساس گزارش مردمی از روستای برم دامغان مبنی بر رفت و آمد افراد مشکوک درتپه‌های تاریخی واقع در جنوب شهرستان نیروهای یگان حفاظت با همکاری عوامل انتظامی شهرستان دامغان با حضور به موقع در منطقه موفق به شناسایی ۲ حفار غیرمجاز شدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به قصد به‌دست آوردن اموال فرهنگی‌تاریخی ممنوع بوده و مرتکب آن، به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم می‌شود.

او گفت: هموطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را از طریق تماس با سامانه خبری به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز