خبرگزاری کار ایران

مختاری خبر داد:

فوت 5 کارگر در فارس بر اثر ابتلا به کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۸۶۹

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه حدود هزار و 800 کارگر در استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌ اند گفت: متاسفانه 5 نفر از آنها نیز فوت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس سهراب مختاری در دیدار با رئیس کل دادگستری این استان گفت: از ابتدای شیوع کرونا حدود 73 هزار کارگر در سطح این استان از کار بیکار شدند که این تعداد کارگر دورمانده از کار به سمت دریافت بیمه بیکاری هدایت و در پی آن با تلاش‌های صورت گرفته اکنون اکثریت این تعداد کارگر به محل کار قبلی خود بازگشتند.

سهراب مختاری افزود: بیمه بیکاری این تعداد کارگر بیکار شده اکثرا در اسفندماه 98 و فروردین و اردیبهشت امسال با تلاش 40 نفر از کارشناسان ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی در سراسر این استان برقرار و خانواده‌های این کارگران از مزایای حمایتی دولت بهرمند شدند.

وی ادامه داد: به کارگاه‌ها و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در فارس بیش از 4 هزار و 420 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره اعطاء شده تا مشاغل این استان در پی شیوع ویروس کرونا پایدار بماند و فارس در این زمینه رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس اضافه کرد: در این استان فقط  14 هزار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داشتیم.

وی ادامه داد: با شیوع کرونا مکررا هشدارها واخطارهایی در رابطه با لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به واحدهای تولیدی و کارگاه‌های سراسر استان توسط بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای ابلاغ شده است که همچنان نیز این رویه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: 10 دستگاه اجرایی و نهاد در سطح استان فارس زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فعال است که مجموعه وسیعی را شامل می‌شود.

مختاری تاکید کرد: تلاش داریم تا با انجام اقدامات پیشگیرانه آمار پرونده‌های حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی به دستگاه قضایی کاهش یابد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس تاکید کرد: این ظرفیت در حوزه تعاون ،کار و رفاه استان وجود دارد که میزان پرونده‌های ورودی به دادگستری فارس را تا بیش از 30 درصد کاهش دهد و تحقق این موضوع مستلزم اعتماد بیشتر قضات است.

امنیت حوزه کار و تولید فارس علیرغم مشکلات ناشی از کرونا بالا است

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در ادامه این دیدار گفت: در این ایام سخت ناشی از شیوع کرونا خوشبختانه هیچ نوع تنشی در بین جامعه کار و تولید این استان وجود نداشته که این موضوعی بسیار ارزشمندی است و جای تقدیر و تشکر دارد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی افزود: آمار پرونده‌های کثیرالشاکی در حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی که بیش از 100 شاکی دارد از سوی این اداره کل تهیه و برای تعیین تکلیف در اسرع وقت به دادگستری ارجاع شود.

وی ادامه داد: این هماهنگی صورت خواهد گرفت که پرونده‌های حوزه تعاون، کار و رفاه به شعبی خاص در سطح استان ارجاع داده شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین بر تشکیل جلسات مشترک مداوم برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و جامعه کار و تولید تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که حدود 3 هزار و 700 نفر پرسنل در دادگستری این استان مشغول فعالیت هستند که نیاز به حمایت جدی تری در حوزه رفاهیات دارند، تاکید کرد: تعاونی مسکن و مصرف کارکنان دادگستری این استان تنها در شهرستان شیراز و برخی شهرستان‌های دیگر استان فعال است و در اغلب شهرستان های این استان تشکیل نشده است.

موسوی افزود: لازم است از ظرفیت‌های حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس در جهت تشکیل تعاونی‌های مسکن و مصرف کارکنان دادگستری این استان بهره گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز