خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی استان خبر داد:

تداوم بارش باران تا روز یکشنبه در همدان/ بیشترین بارش‌ها در نهاوند، تویسرکان و اسدآباد

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۸۵۶

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: فعالیت سامانه بارشی که از روز گذشته (جمعه) وارد همدان شده است، بعد از ظهر امروز با بارش باران در بیشتر نقاط این استان و ریزش برف در ارتفاعات، به اوج خود می‌رسد.

به گزارش ایلنا از همدان، محمدحسن باقری شکیب افزود: بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان در ۲۴ ساعت آینده، تمام ابری، همراه با بارش باران و ریزش برف درنقاط کوهستانی پیش بینی می‌شود. 

وی اظهار داشت: به دنبال بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، بیشتر بارش‌های این سامانه، در ساعت‌های بعد از ظهر و شبانگاهی رخ می‌دهد.

باقری شکیب با اشاره به اینکه این سامانه از سمت جنوب وارد استان شده است، افزود: با تقویت این سامانه در صبح امروز، بارش‌های آن در ساعت‌های بعد از ظهر به اوج خود می‌رسد.

وی عنوان کرد: بارش‌های این سامانه امشب در ارتفاعات الوند به صورت ریزش برف، نمایان می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: حجم بارش‌های این سامانه در داخل شهرها زیاد است و موجب آب گرفتگی سطح معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها می شود.

وی افزود: فعالیت این سامانه در شهرستان‌های نهاوند، تویسرکان و اسدآباد بیشتر از سایر نقاط است و همچنین در عصر شنبه، موجب ریزش برف در گردنه‌ها و لغزندگی جاده‌ها می‌شود.

باقری شکیب با بیان اینکه این سامانه عصر یکشنبه از همدان خارج می‌شود، عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تویسرکان با ۳۳ میلیمتر بیشترین بارش استان را داشته و در همدان ۲۰ میلیمتر بارش ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد و فامنین با هشت درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و رزن و ملایر با ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر، کمترین دمای استان را داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه نوسانات دمای هوای شبانه و روزانه شهر همدان، ۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است،  اظهار داشت: دمای کمینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بیشینه دمای هوای این شهر ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز