خبرگزاری کار ایران

تولیت آستان قدس :

باید در حوزه‌هایی‌ که بخش خصوصی حاضر به ریسک نیست ، ورود کنیم/ توجه به ظرفیت‌های صادراتی آستان قدس

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۷۴۶

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت توجه همزمان به مزیت‌های آستان قدس و نیازهای کشور در عرصه‌های مختلف، گفت: باید به عرصه تولید و تأمین نیازهای مهم کشور بویژه حوزه‌هایی که بخش خصوصی حاضر به ریسک نیست وارد شویم، حتی اگر سود اقتصادی ناچیزی داشته باشد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حجت الاسلام احمد مروی در جلسه شورای معاونان بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: آستان قدس رضوی به عنوان نهادی موقوفاتی وظایف مهم صیانت از موقوفات، اجرای کامل نیات واقفان و افزایش بهره وری موقوفات را برعهده دارد.

او بنیاد بهره وری موقوفات را مرکز ثقل انجام وظایف آستان قدس در حوزه وقف معرفی و با اشاره به تأثیرگذاری بیشتر حسن عمل در بهره‌وری مناسب از موقوفات نسبت به اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای برای توسعه فرهنگ وقف در جامعه، تصریح کرد: ارتقای بهره وری در موقوفات و استفاده مناسب از منابع وقفی، باعث می‌شود مردم به اهمیت و تأثیرات مبارک وقف در جامعه بیشتر پی ببرند و در نتیجه انگیزه برای وقف نیز افزایش یابد.

مروی با تأکید بر نقش مهم مدیریت حاکم بر بنیاد بهره وری موقوفات بر افزایش یا کاهش سرمایه اجتماعی آستان قدس، بیان کرد: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به موقع، صحیح و مناسب نسبت به اقدامات حوزه موقوفات و خدمات انجام شده می‌تواند موجب اعتماد سازی در سطح جامعه، ارتقا سرمایه اجتماعی و توسعه فرهنگ نذر و وقف شود. 

مروی با بیان اینکه بنیاد بهره وری موقوفات باید راه‌هایی برای کسب درآمد پیدا کند که عامه مردم نیز منتفع شوند، افزود: آستان قدس در تمام حوزه‌ها از جمله اقتصادی، باید در چهارچوب شرع و آموزه‌های حضرت رضا(ع) و ائمه اطهار(ع) حرکت کند، کسب درآمد باید ناشی از کار واقعی باشد، برخی ممکن است در مدت زمان کوتاهی با حیله و شیطنتی بر بازار تأثیر ‌گذارند و درآمدهای میلیاردی کسب ‌کنند، اما این درآمدها واقعی و حلال نیست، کسب درآمد در دستگاه حضرت رضا(ع) باید از طریق کار واقعی و در چهارچوب شرع باشد.

او با اشاره به درخواست‌های اشتغالی که از سوی جوانان تحصیل کرده دریافت می‎کند، ابراز کرد: گاهی افرادی به ما مراجعه می‌کنند و خواستار شغل هستند، این افراد را باید به چشم فرزندان، برادران و خواهران خود بنگریم؛ آیا اگر فرزندان ما بودند نسبت به ایجاد شغل برای آن‌ها بی‌تفاوت بودیم؟ باید به میزان امکانات، برای ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر تلاش شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه به ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی تأکید و اظهار کرد: محصولات تولیدی شرکت‌های آستان قدس ضمن برخورداری از کیفیت ممتاز باید برخودار از ابتکار، نوآوری و خلاقیت باشند، به دنبال تولید محصولات لوکس نیستیم اما محصولات تولیدی ما باید بالاترین کیفیت را داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی تسریع فرآیند وقف و استفاده از روش‌های نوین مانند وقف مشارکتی و وقف سهام را از دیگر نکات مهم در توسعه فرهنگ وقف معرفی و ابراز کرد: برداشتن موانع انجام وقف برای واقفان، بهره برداری از زمین‌های رها شده و تعیین تکلیف متصرفین اراضی موقوفه از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود.

مروی همچنین از اهمیت توجه به صادرات بویژه در بازارهای کشورهای همسایه یاد کرد و با بیان اینکه باید در سبد صادرات کشور سهمی داشته باشیم، اظهار کرد: محصولات غذایی آستان قدس نشانی معتبر و شناخته شده‌ است و بسیاری از مسلمانان کشورهای اسلامی از روی ارادت به ساحت شریف حضرت رضا(ع) علاقمند به استفاده از آنها هستند، می‌توانیم این محصولات را به کشورهای مختلف صادر کنیم.

او با اشاره به اهمیت توجه همزمان به مزیت‌های آستان قدس و نیازهای کشور در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: باید به عرصه تولید و تأمین نیازهای مهم کشور بویژه حوزه‌هایی که بخش خصوصی حاضر به ریسک نیست وارد شویم، حتی اگر سود اقتصادی ناچیزی داشته باشد، ما اعتقاد داریم که اگر در راستای منافع عامه کشور حرکت کنیم خداوند برکت آن را خواهد داد.

او با تأکید بر اهمیت شفاف سازی و گزارش دهی به جامعه، اظهار کرد: مردم باید بدانند آستان قدس چه میزان درآمد موقوفاتی داشته و در چه مسیری هزینه شده است، باید برای تحقق آن حتما برنامه ریزی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز