خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار در گفت و گو با ایلنا تشریح کرد:

جزئیات اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در قزوین/ تردد خودروهای غیربومی فقط باید بر اساس ضرورت باشد/ ممنوعیت تجمع بیش از 15 نفر

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۶۳۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: ورود خودروهای غیربومی به داخل شهر تنها در صورتی مجاز است که برای اشتغال بوده و توجیه و ضرورتی داشته باشد و با فرمانداران و پلیس راه استان هماهنگی های لازم برای سهولت ترددها انجام شده است.

منوچهر حبیبی شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص نحوه اجرای محدودیت های کرونایی در استان قزوین و کنترل پلاک‌های غیربومی از اول آذر ماه گفت: محدودیت ترددهای خودرویی و ورود و خروج آنها از فردا در محدوده شهرهایی که وضعیت قرمز و نارنجی دارند اجرایی می‌شود. در این طرح خروج خودروها با پلاک بومی و ورود پلاک‌های غیربومی ممنوع خواهد بود.

وی اضافه کرد: در استان قزوین از بین 6 شهرستان، پنج شهرستان قزوین، آبیک، البرز، بوئین زهرا و تاکستان شرایط قرمز دارند که با پلیس راه، شهرداری‌ها، راهداری استان و فرمانداران هماهنگی لازم صورت گرفته تا نسبت به ورود و خروج خودروهای غیربومی کنترل کامل اعمال شود.

حبیبی تصریح کرد: ورود خودروهای غیربومی به داخل شهر تنها در صورتی ممکن است که توجیه و ضرورتی داشته باشند، به عنوان مثال با توجه به اینکه فعالیت واحدهای تولیدی صنعتی مجاز است و تعدادی از مدیران عامل شرکت‌ها در خارج استان قزوین مثل البرز یا تهران ساکن هستند و باید به محل کار بروند هماهنگی های لازم صورت گرفته که با معرفی شرکت شهرک های صنعتی، سازمان صمت، فرمانداری و هماهنگی با فرمانداران و پلیس راه به سهولت تردد کنند.

این مسئول همچنین بیان داشت: افرادی که ساکن استان قزوین هستند، ولی پلاک غیربومی دارند می‌توانند با ارایه مستندات کافی و کارت شناسایی و هماهنگی با محل کار، فرمانداری و پلیس راه در سطح شهر فعالیت داشته و تردد کنند و مانعی برای تردد آنها در سطح شهر وجود ندارد.

حبیبی در خصوص ممنوعیت تردد شهر به شهر (داخل استانی) نیز اظهار داشت: بحث ورود و خروج در استان قزوین و تردد بین شهرها بلامانع است و هیچگونه ممانعتی وجود ندارد.

معاون سیاسی استاندار قزوین با بیان اینکه طرح از ساعت 21 تا 4 صبح اجرایی می‌شود، گفت: در این طرح استان قزوین به 2 بخش تقسیم می شود؛ برای شهرستان هایی که وضعیت قرمز دارند که تقریبا استان قزوین به جز شهرستان آوج همه در وضعیت قرمز هستند ورود پلاک‌های غیر بومی به شهرهای استان قزوین ممنوع است؛ در این شرایط از طریق دوربین‌های کنترلی که در تقاطع ها وجود دارد اعماال قانون صورت می‌گیرد.

حبیبی اضافه کرد: مطابق پیش بینی های انجام شده از ساعت 21 تا چهار صبح، تردد خودروهای ضروری نظیر امدادی، بیمارستانی و خودروهای خدماتی که خدمات ارائه می دهند به بخش درمان و سلامت بلامانع است.

وی در خصوص خودروهای خاطی توضیح داد: ترددهایی که از خارج استان به شهرهای ممنوع صورت می‌گیرد، 500 هزار تومان جریمه می‌شوند و افراد خاطی که وارد یا از شهرهای قرمز خارج می شوند یک میلیون تومان جریمه خواهند شد، همچنین تجمع بیش از 15 نفر در شهرهای قرمز ممنوع بوده و این موضوع مشمول جلسات اداری مسئولان نیز خواهد بود.

حبیبی در ادامه صحبت‌های خود به طرح هوشمند محدودیت و ممنوعیت تردد و فعالیت ها و کسب و کارها از فردا اول آذر ماه خبر داد و گفت: در راستای مهار ویروس کرونا این طرح دارای ابعاد مختلفی است و در حوزه‌های مختلف اعمال می شود. یکی از محدودیت ها و ممنوعیت ها بخش فعالیت مشاغل و کسب و کارها و اصناف است که البته در خصوص حضور کارکنان ادارات نیز دستورالعمل‌ها ابلاغ شده است.

معاون سیاسی استاندار قزوین در خصوص افرادی که کرونا را جدی نگیرند و در معابر از ماسک استفاده نمی‌کنند، نیز اظهار داشت: کسانی که به این ویروس مبتلا شده اند بنابر توصیه و تجویز پزشک باید حداقل 14 روز در قرنطینه بمانند، اگر این افراد در سطح شهر رویت شوند بین 200 تا 300 هزار تومان جریمه نقدی می‌شوند که از طریق تلفن همراه فرد ابلاغ خواهد شد.

جانشین ستاد مقابله و پیشگیری با کرونا در استان قزوین گفت: افرادی که مبتلا به کرونا نشده اند و در سطح شهر تردد می‌کنند مشمول تذکر خواهند بود که در سطح شهر کمتر حضور پیدا کنند؛ چون هدف از اجرای این طرح کاهش تردد خوردویی و پیاده در سسح شهر است و همه آحاد جامعه باید با همکاری در این طرح ضمن فاصله گذاری اجتماعی، روند ابتلا به بیماری را نزولی کنند.

حبیبی در پاسخ به این ئسوال که آیا طرح پیش رو با موفقیت همراه می‌شود یا خیر، گفت: موفقیت طرح در گرو همراهی مردم است؛ اگر مشارکت مردم را نداشته باشیم موفق نخواهیم بود البته حتما مردم مانند همیشه به ویژه ایام اوایل شیوع ویروس کرونا همکاری و همراهی خواهند داشت تا بلکه بتوانیم به نتایج مطلوبی دست یابیم.

وی در ادامه به فرهنگ سازی آحاد جامعه در خصوص مقابله با کرونا افزود: پیش‌بینی می‌کنیم با اطلاع رسانی صورت گرفته و با توجه به اقداماتی که انجام می‌شود کار فرهنگ‌سازی در راس امور قرار گیرد؛ چرا که این موضوع بسیار مهم است و می‌تواند مشکلات پیش رو را کاهش دهد.

معاون سیاسی در خصوص تمدید این طرح نیز بیان داشت: امیدواریم بعد از 2 هفته نتایج خوبی حاصل شود و نیازی به تمدید نباشد. دانشگاه علوم پزشکی دوشنبه هر هفته مکلف است آخرین وضعیت کرونایی را اعلام کند تا بر اساس رنگ بندی محدودیت ها و ممنوعیت ها ابلاغ شود، در حال حاضر  در وضعیت قرمز یک سوم از کارکنان در محل کار حضور پیدا می کنند در وضعیت نارنجی 50 درصد و در وضعیت زرد هم دو سوم کارکنان می‌توانند در خصوص رفت و آمد و تردد خودروها اقدام کنند.

حبیبی به اجرای چندین طرح دیگر اشاره کرد و گفت: طرح غربالگری محله محور که از روز شنبه آغاز می‌شود با محوریت سپاه و بسیج، محله به محله و خیابان به خیابان حضور پررنگی خواهند داشت؛ در چنین شرایطی با حضور تیم‌های قوی که شامل یک پزشک، 10پرستار و بهورز کنترل‌های لازم انجام می‌شود. همچنین گروه‌های جهادی با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی با فعالیت فرهنگی و تبلیغی و ارشادی خود در محلات و مناطق نیز اقداماتی را در دستور کار خواهند داشت.

این مسئول به دریافت کیت‌های تست سریع تا اواسط هفته آینده در استان قزوین پرداخت و گفت: با این کیت‌ها حداکثر تا 2 ساعت پاسخ تست کرونا مشخص می شود و انجام تست ها افزایش پیدا می کند؛ بنابر این در این صورت تعداد مبتلایان به شکل بهتر و در زمان کمتر مشخص خواهد شد.

حبیبی خاطرنشان کرد: برای افرادی که شرایط خاص دارند؛ با همکاری میراث فرهنگی، شورای شهر و دانشگاه علوم پزشکی، قرنطینه این افراد در مسافرخانه ها و هتل ها صورت می گیرد.

وی یادآور شد: خبر خریداری واکسنی با ضریب 95 درصد موضوعی است که از سوی وزارت بهداشت در حال بررسی است و ایران در خرید این واکن پیشرو است، به طور حتم به محض اینکه تولید این واکسن به صورت انبوه برسد حتما ایران هم وارد شده و وزارت بهداشت خریداری می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز