خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز خبر داد:

ساخت ٣ پارک ورزش و سلامت در نقاط کمتر برخوردار

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۵۹۱

شهردار شیراز از ساخت ٣ پارک ورزش و سلامت در سه منطقه جنوب شهر و نقاط کمتر برخوردار خبر داد و گفت: علاوه بر این در منطقه ١١ گانه شهرداری یک پارک ورزش و سلامت احداث خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حیدر اسکندرپور در مراسم افتتاح طولانی‌ترین پیست دوچرخه سواری این کلانشهر در منطقه ١١ شیراز با اشاره به اجرای تونل نور در این مسیر دوچرخه سواری افزود: ویژگی دیگر این مسیر در کنار سایه‌بان‌هایی که در روز برای دوچرخه سواران وجود دارند اجرای تونل نور در این مسیر است که از آن به عنوان یک المان شبانه می‌توان استفاده کرد و دوچرخه سواران شب‌ها نیز می‌توانند از این مسیر استفاده کنند.

شهردار شیراز گفت: این پیست به طول ٧ کیلومتر  یک مسیر ایمن دوچرخه سواری در دو طرف رودخانه خشک اجرا شده و نوع اجرای آن با بهره گیری از دیدگاه بافت تاریخی است

وی همچنین در مراسم کلنگ زنی زورخانه خیر ساز در این منطقه گفت: امروز ما شاهد یک مشارکت جدی در بهبود فضای عمومی جامعه به ویژه در حوزه ورزش هستیم و ورزش پهلوانی را نماد غیرت ایرانی می‌دانیم.

اسکندرپور گفت: ما در تاریخ وادبیات‌مان اسطوره هایی مانند رستم را داشتیم که از مرز ایران دفاع می‌کرد و امروز نیز ما سردار شهید سپهبد سلیمانی را داشتیم که به عنوان یک اسطوره در تاریخ ما تکرار شد و هر جا مشکل داشتیم این قهرمان ملی مشکل را حل می کرد و امروز ما جای خالی او را بیشتر حس می‌کنیم.

وی اظهار داشت: امروز ما نیازمند تقویت روحیه ایرانی هستیم؛ روحیه ای که غیرت، همیت، تلاش جمعی و دفاع از کشور وجه مشترک همه آنهاست و به همین دلیل نیاز است، جوانان ایرانی با ورزش ایرانی بیشتر آشنا شوند.

  حمید بزرگر شهردار منطقه 11در آیین کلنگ زنی زورخانه پودنک که توسط خیرین ساخته خواهد شد، گفت: محل احداث این زورخانه و در کنار مجتمع فرهنگی ، ورزشی و سالن کشتی پهلوانی  در پارک 4 ارغوان بلوار جانبازان (محله پودنک) در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به نیاز بلوار جانبازان به فضای ورزشی برای پاسخگویی به مطالبات مردمی افزود: مساحت این پروژه 560 متر مربع است و ویژگی خاص این پروژه در نیمه شرق شیراز فقدان احداث زورخانه ای بصورت سنتی است.

 برزگر اعلام کرد: پیرو مکاتباتی که با رئیس فدارسیون ورزش های زورخانه ای داشته ایم تجهیز این زورخانه را با همکاری فدارسیون انجام خواهیم داد

برزگر ابراز داشت: با توجه بافت جمعیت و سکونت حدود 40 تا 50 هزار  نفری جمعیت  بلوار جانبازان و تقاضای اهالی محله برای اختصاص مکانی برای کتابخانه ،فضای با مساحت 1300 متر مربع برای احداث  کتابخانه و  قرائت خانه ظرف چند ماه آینده کلنگ زنی می شود.

شهردار منطقه با اشاره به توسعه مکان های ورزشی در سطح منطقه 11 تصریح کرد: در پارک سهراب سپهری یک فضای ورزشی و یک سالن ورزشی احداث شود .

وی عنوان کرد:  با اعلام دبیرخانه خشت طلایی شرایط شرایط اولیه حایز دریافت خشک طلایی برای پارک سهراب سپهری وجود دارد و مقدمات ثبت نام برای دریافت این خشت طلایی در حال انجام است.

در ادامه این مراسم عضو شورای شهر شیراز گفت: این فضای پیاده راه سلامت دارای نورپردازی هوشمند است که توسط همکاران ما در شهرداری منطقه 11 به شایستگی طراحی شده است .

محمدتقی تذروی عضو شورای شهر شیراز هم با تقدیر از شهردار محترم کلانشهر شیراز و شهرداران مناطق و معاونین و یاوران شورا افزود: گروه های مختلف مردمی به خوبی از مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری که به خوبی اخداث شده استقبال می کنند و در مجموع عملیات های عمرانی در زمینه پروژه های انسان محور در سطح شهر شیراز مشهود است.

در ادامه این مراسم و رئیس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای فارس گفت: محله قدیمی پودونگ جایگاه اصیلی در شهر شیراز دارد و جای این ورزش تمام ایرانی در این محله خالی بود که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز محقق شد

حسین قرقی در ادامه با بیان اینکه ورزش زورخانه ای می تواند به عنوان یک کالای فرهنگی در کنار کارکردهای ورزشی آن قرار گیرد، خاطر نشان کرد: طبق اسناد و مدارک موجود ورزش هیات زورخانه ای در ایران قدمتی بیش از 4500 ساله دارد و در سال 2012 به عنوان میراث معنوی بشریت ثبت یونسکو شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز